توضیحات آگهی استخدامی:

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : وزارت آموزش و پرورش به منظور تأمین نیروی انسانی متعهد و کارآمد مورد نیاز، براساس مجوز معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری از افراد واجد شرایط به صورت پیمانی در مشاغل آموزشی استخدام می کند.

داوطلبان واجد شرایط لازم است پس از مطالعه اطلاعیه اولیه (که در قسمت زیرین اعلام شده است) و اطلاعیه تکمیلی (که همزمان با آغاز ثبت‌نام در روز پنجشنبه ۱۵ مردادماه) بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد، درصورت داشتن شرایط و ضوابط اعلام شده نسبت‌ به ثبت‌نام اقدام کنند.

مهلت ثبت نام از روز پنجشنبه ۱۵ مرداد آغاز و تا روز چهارشنبه ۲۱ مرداد ادامه دارد.

تمامی اطلاعات مربوط به شرایط و ضوابط استخدامی، رشته‌های شغلی، رشته‌های تحصیلی و مقاطع مورد پذیرش در رشته‌ها، شهرهای پذیرنده و دامنه پذیرش در این شهرها و مواد آزمون عمومی و تخصصی در اطلاعیه اصلی همزمان با شروع ثبت‌نام در ۱۵ مرداد بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

آزمون در روز جمعه ۲۷ شهریورماه ۹۴ برگزار خواهد شد.

برگزاری آزمون استخدامی آموزش پرورش بر عهده سازمان سنجش است و حُسن این کار در این است که از ایجاد هرگونه اعمال نظر و شائبه‌ای جلوگیری می‌شود و افرادی که در آزمون و مصاحبه قبول شوند، حدود یک سال در دانشگاه فرهنگیان آموزش می‌بینند.


وزارت آموزش و پرورش به منظور تأمین نیروی انسانی متعهد و کارآمد مورد نیاز، براساس مجوز شماره 13532- 94/2/7 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری حدود 3700 نفر از افراد واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون توانمندهای عمومی و تخصصی در تاریخ 94/6/27 طبق شرایط ذیل به صورت پیمانی در مشاغل آموزشی استخدام می نماید.

 

1- شرایط عمومی استخدام :
– داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
– اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مصرح در قانون اساسی
– التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
– دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت (ویژه آقایان)
– عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
– نداشتن سابقه محکومیت جزائی موثر
– حداکثر سن داوطلبان دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم 25، لیسانس 30، فوق لیسانس و بالاتر 35 سال.
– داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانائی برای انجام کاری که استخدام می شوند. برابر ضوابط آموزش و پرورش که در مرحله مصاحبه مورد سنجش قرار می گیرد.
– داوطلبان استخدام نباید از مستخدمین رسمی، ثابت و پیمانی دستگاههای اجرایی و یا بازخرید خدمت آنها باشند.
– نداشتن ممنوعیت از خدمات دولتی به موجب آراء مراجع قضائی و یا ذیصلاح.
تذکر: ملاک عمل برای محاسبه تاریخ گواهی فراغت از تحصیل، معافیت دائم و پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و محاسبه سن داوطلبان، آخرین روز مهلت ثبت نام می باشد.

 

موارد ذیل به شرط ارائه تاییدیه معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
الف) جانبازان، آزادگان – فرزندان و همسر شهدا – فرزندان و همسر جانبازان 25 درصد و بالاتر- فرزندان و همسر آزادگان که حداقل یکسال سابقه اسارت دارند و رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه، از شرط حداکثر سن معاف می باشند.
ب) افراد خانواده معظم شهدا (شامل : پدر، مادر، خواهر و برادر) تا میزان 5 سال.
ج) رزمندگان کمتر از شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، به میزان مدت حضور در جبهه.
د) داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در دستگاههای اجرایی از تاریخ 1357/11/22 به خدمت اشتغال و حقوق از اعتبارات دولتی دریافت داشته اند ، به میزان مدت خدمت غیررسمی آنها.
هـ ) سوابق خدمت مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی که به صورت تمام وقت اشتغال داشته اند. لازم به ذکر است محاسبه سنوات خدمت در صورت پذیرفته شدن در آزمون، تابع قوانین و مقررات مربوط خواهد بود.

شرایط اختصاصی:
– دارا بودن مدرک و رشته تحصیلی مربوط براساس جدول فهرست مشاغل.
– برخورداری و حسن شهرت و عامل بودن به اخلاق و شئونات معلمی براساس طرح طبقه بندی معلمان.
– الزام به رعایت کلیه شرایط اختصاصی جداول رشته های تحصیلی مجاز.

 

2- مراحل ثبت نام :
– تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی در زمان ثبت‌نام (از روز پنجشنبه مورخ 94/5/15 لغایت روز چهارشنبه 94/5/21).
– فایل عکس اسکن شده.
– داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت نام اینترنتی آماده نماید:
– عکس 4×3 که در سال جاری گرفته شده باشد. (عکس تمام رخ )
– عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.
– اندازه عکس اسکن شده باید حداقل 300×200 پیکسل و حداکثر 400×300 باشد.
– تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
– حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از 70 کیلو بایت بیشتر باشد.
– حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
– حتی الامکان، عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تبصره 1: اسکن عکس از روی کارتهای شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و…) قابل قبول نمی باشد. ضروری است از اصل عکس و مطابق با توضیحات فوق اقدام به اسکن نمایند.
تبصره 2 : عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تبصره 3 : در صورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب میگردد.

 

3- پرداخت وجه ثبت نام :
– متقاضیان واجد شرایط باید از روز پنجشنبه مورخ 94/5/15 لغایت روز چهارشنبه 94/5/21 به سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و پس از پرداخت وجه ثبت‌نامی به صورت الکترونیکی و یا از طریق کارت‌های بانکی متصل به شبکه ی شتاب، نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند.
– لازم به توضیح است مدت ثبت نام به هیچ وجه تمدید نمی گردد و متقاضیان باید درمهلت تعیین شده نسبت به ثبت‌نام اقدام و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.
– متقاضیان شرکت در آزمون باید پس از پایان ثبت نام کد رهگیری خود را یادداشت و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند.
– به ثبت نامهای ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی گردد.
– هزینه انجام مراحل مصاحبه تخصصی بر عهده معرفی شدگان برای مرحله مصاحبه خواهد بود.

 

4- مدارک ثبت نام
– داوطلب در زمان ثبت نام باید دارای مدارک ذیل باشد:
– آخرین مدرک تحصیلی مندرج در آگهی.
– کارت ملی.
– شناسنامه .
– کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و یا معافیت دائم (ویژه برادران).
– مدارک دال بر ایثارگری (برای داوطلبان ایثارگر).
– مدارک دال بر معلولیت برای داوطلبان معلول (ارائه گواهی معلولیت ازسازمان بهزیستی).
– مدارک دال بر بومی بودن (حسب مورد براساس هریک از مواردی که در اطلاعیه ثبت‌نامی در تاریخ 15/5/94 درج خواهد شد) بخش امتیازات و سهمیه‌های قانونی.
تذکر مهم : با توجه به اینکه اصل مدارک متقاضیان پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی و قبل از انجام مصاحبه از معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت بررسی خواهد شد؛ لذا در صورتی که مدارک داوطلبان مغایر با شرایط مندرج در این آگهی و همچنین اطلاعات مندرج در فرم ثبت نام باشد، هیچگونه حقی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله از آزمون (آزمون کتبی، مصاحبه و…)، اعلام نتایج اولیه و حتی در صورت پذیرش نهایی، داوطلب حذف خواهد شد و حق هیچگونه اعتراضی ندارد.

 

گروهها و رشته‌های شغلی:
رشته‌های شغلی در این آزمون به سه گروه تقسیم می‌شوند که داوطلبان با توجه به رشته‌ و مقطع تحصیلی خود می‌توانند متقاضی یکی از این رشته‌های شغلی شوند:
گروه اول: بخش استادکار که مربوط به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش می‌باشد و دارندگان مدرک کاردانی می‌توانند با توجه به رشته تحصیلی خود متقاضی این رشته‌های شغلی شوند.
گروه دوم: بخش هنرآموز که مربوط به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش می‌باشد و دارندگان مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌توانند با توجه به رشته تحصیلی خود متقاضی این رشته‌های شغلی شوند.
گروه سوم: بخش عمومی که مربوط به مدارس ابتدایی و متوسطه نظری می‌باشد و دارندگان مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌توانند با توجه به رشته تحصیلی خود متقاضی این رشته‌های شغلی شوند.

 

زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون:
آزمون در روز جمعه مورخ 94/6/27 باتوجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استانها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان، براساس شهرستان محل اقامت فعلی می باشد که داوطلب آن را در تقاضانامه ثبت‌نامی درج خواهد نمود. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون، بر روی کارت شرکت در آزمون، درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.
کارت شرکت در آزمون از روز سه‌شنبه مورخ 94/6/24 برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.
لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون، به منزله تائید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نمی‌باشد.
*به هریک از داوطلبان یک دفترچه سوالات عمومی و یک دفترچه سوالات اختصاصی داده خواهد شد.

 

مواد آزمون عبارتند از:

الف – مواد آزمون عمومی به شرح زیر تعیین می شود:
– فناوری اطلاعات (مهارتهای هفت گانه ICDL)
– ریاضی و آمار مقدماتی
– زبان و ادبیات فارسی
– معارف اسلامی
– زبان انگلیسی عمومی
– اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
– هوش و توانمندی های ذهنی
– آزمون به صورت چهار گزینه ای و با احتساب یک سوم نمره منفی طراحی خواهد شد.
– اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، براساس مجموع تراز شده سایر سوالات محاسبه خواهد شد.

ب : مواد آزمون تخصصی:
مواد آزمون تخصصی مطابق جدول مواد آزمون تخصصی استخدامی خواهد بود. (اطلاعات مربوط به مواد آزمون تخصصی در اطلاعیه اصلی همزمان با شروع ثبت‌نام در تاریخ 15/5/94 بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت).

 

امتیازات و سهمیه های قانونی:
جذب نیرو بر اساس بوم گزینی صورت خواهد پذیرفت (دامنه پذیرش بر اساس جداول مربوط که در اطلاعیه مورخ 94/5/15 درج می‌گردد، خواهد بود). جزئیات مربوط به امتیازات و سهمیه‌های قانونی در اطلاعیه مورخ 94/5/15 اعلام می‌گردد.

تذکرات مهم :
– از کلیه پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی، تعهد مبنی بر 10 سال خدمت، در محل جغرافیایی مورد تقاضا اخذ می‌گردد.
– به مدارک تحصیلی بالاتر و پایین تر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مذکور در آگهی و همچنین مدارک معادل به استثنای دارندگان مدارک تحصیلی معادل صادره از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و یا معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور وقت که درآزمون جامع دارندگان مدرک معادل سازمان سنجش آموزش کشور شرکت نموده و حدنصاب لازم را کسب کرده‌اند و گواهی مبنی برامکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر با ارزش علمی دارند ترتیب اثر داده نخواهد شد.
– مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی درصورت پذیرفته شدن درآزمون، حداکثر 2 ماه پس از اعلام نتیجه، بایستی به تائید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.
– مدرک تحصیلی که داوطلب، براساس آن استخدام گردیده است آخرین مدرک وی تلقی و مدرک تحصیلی بالاتر اخذ شده قبل از تاریخ آگهی استخدام، پس از جذب به هیچ عنوان قابل پذیرش نمی باشد.
– داوطلبان باید در زمان ثبت‌نام صرفاً مدارک مربوط به مقطع و رشته تحصیلی مندرج در آگهی استخدام را ارائه نمایند. به مدارک و مقاطع تحصیلی بالاتر اخذ شده قبل از آگهی استخدامی پس از جذب به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.
– عدم حضور داوطلب در هر یک از مراحل آزمون (کتبی، مصاحبه،گزینش و…) انصراف محسوب و هیچگونه حق استخدامی، برای داوطلب ایجاد نخواهد نمود.
– مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان مصاحبه و گزینش برعهده داوطلب خواهد بود و چنانچه در هر مرحله از مراحل آزمون، مسابقه و جذب، محرز شود، داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی است، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و حتی در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلااثر می گردد.
– انتخاب نهایی پذیرفته شدگان آزمون و مصاحبه پس از طی مراحل گزینش، معاینات پزشکی و …. صورت می پذیرد و اسامی پذیرفته شدگان پس از تائید مراجع ذیصلاح از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
– کلیه پذیرفته شدگان ملزم به گذراندن دوره یکساله مهارت‌های تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان، بدون دریافت حقوق و مزایا می باشند و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور می باشد. ضمناً تأمین بخشی از هزینه دوره مذکور با اعلام قبلی دانشگاه فرهنگیان به عهده پذیرفته شدگان خواهد بود.

لازم به تاکید است کلیه اطلاعات مربوط به شرایط و ضوابط پذیرش، عناوین و کدهای رشته‌های شغلی، رشته‌های تحصیلی و مقاطع مورد پذیرش در رشته‌ها، شهرهای پذیرنده و دامنه پذیرش در این شهرها و مواد آزمون تخصصی در اطلاعیه اصلی و تکمیلی همزمان با شروع ثبت‌نام در تاریخ 94/5/15 بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پاسخ معادله را بدهید * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.