توضیحات آگهی استخدامی:

ضوابط و جداول توزیع رشته های آزمون استخدامی مشخص شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ محمد بطحایی در برنامه متن و حاشیه یکشنبه شب شبکه سه سیما در بخش حاشیه افزود: ضوابط و جداول توزیع رشته های آزمون استخدامی مشخص شده است ومنتظر تایید سازمان مدیریت هستیم .
وی در خصوص خبر استخدام نکردن نیرو از طرف وزیر آموزش و پرورش در سال جدید گفت: این مسئله درخصوص سایت های جعلی ای عنوان شده است که با هدف سودجویی اقدام به ثبت نام از داوطلبان کرده اند.
معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: سازمان مدیریت هر شش ماه آزمون استخدامی برگزار می کند و چون ما چندی پیش این اقدام را انجام داده ایم باید در شش ماهه دوم سال این آزمون را برگزار کنیم .
بطحایی گفت : درخواست ما از سازمان مدیریت این است که اجازه برگزاری آزمون در نیمه اول سال را بدهد تا در سال تحصیلی جدید پذیرفته شدگان بتوانند دوره یکساله خود را در دانشگاه فرهنگیان شروع کنند.
وی اضافه کرد: اگر سازمان مدیریت استدلال های ما را بپذیرد پیش بینی می شود این آزمون در اواخر مرداد برگزار شود .
معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره اولویت های ثبت نام کنندگان در این آزمون گفت : مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی و فرزندان فرهنگیان طبق مصوبه مجلس در شرایطی برابر از اولویت ثبت نام برخوردارند.
وی تصریح کرد: پذیرفته شدگان یک دوره یکساله در دانشگاه فرهنگیان آموزش می بینند و در ماه سوم آموزش به عنوان کارورز با حضور در مدارس با شیوه های تدریسی آشنا می شوند .
بطحایی گفت : گذراندن این دوره برای همه پذیرفتگان الزامی است .


بلاتکلیفی برگزاری آزمون استخدامی در آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، مجوز استخدام نیرو در آموزش و پرورش در اردیبهشت ماه دریافت شد و زمان برگزاری آزمون مرداد ماه اعلام شد اما وزیر آموزش و پرورش اذعان دارد زمان استخدام جدید آموزش و پرورش ماه آینده اعلام می‌شود، آنچه که تاکنون در خصوص ثبت‌نام استخدام نیروی جدید در آموزش و پرورش بیان ‌شده است، صحت ندارد.
طبق ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان، تأمین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته‌هایی که امکان توسعه آن ازطریق «دانشگاه» وجود ندارد، مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه، مشروط به گذراندن دوره یکساله مهارت‌آموزی در «دانشگاه» بلامانع است.
ماه ها طول کشید تا وزیر آموزش و پرورش برای  اجرایی شدن این ماده قانونی  از سازمان مدیریت و برنامه ریزی مجوز دریافت کند و در هشتم اردیبهشت بود که علی اصغر فانی در گردهمایی فرهنگیان شهرستان رزن استان همدان گفت: پس از پیگیری‌های ۶ ماهه این وزارتخانه، روز گذشته (۷ اردیبهشت) مجوز استخدام پنج هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی به صورت کتبی اعلام شد.
همچنین در ۱۳ اردیبهشت ماه علی اصغر فانی در حاشیه مراسم سپاس معلم در خصوص برگزاری آزمون استخدامی گفت: امیدواریم حداکثر اواسط خرداد ماه دستورالعمل آزمون را صادر کنیم و امیدواریم آزمون در مرداد ماه برگزار شود.
بطحائی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش نیز در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران در این ارتباط گفت: در حال بررسی منابع آزمون استخدامی هستیم.جدول سهمیه ها، رشته ها و منابع را آماده کرده ایم و تا هفته آینده به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه هدفمان این است تا زمان برگزاری آزمون استخدامی پیش از ماه مهر برگزار شود بیان کرد: اما طبق  یکی از آئین نامه های سازمان مدیریت آزمون های استخدامی باید به صورت سراسری و هر شش ماه برگزار شود و معتقدند آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید در آبان برگزار شود اما  تلاشی داریم تا آزمون پیش از شهریور برگزار شود تا داوطلبان بتوانند در مهرماه تحت آموزش دانشگاه فرهنگیان قرار گیرند.
بطحائی ادامه داد: سهمیه های استخدامی مطابق با نیازهای مورد نیاز در مناطق مختلف کشور است و هر منطقه بر اساس نیازهایی است که جذب نیرو سهمیه اختصاص می یابد.
اما مشکل اصلی در اینجا است که وزارت آموزش و پرورش همانند ماجرای برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی که هر دفعه یک تاریخ را برای برگزاری آزمون اعلام  می کرد و در نهایت هیچ آزمونی برگزار نشد و مربیان در بلاتکلیفی باقی ماندند گویا این بار نوبت برگزاری آزمون ۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش  است تا متقاضیان چشم به راه جزییات آزمون بمانند اکنون که در خرداد ماه قرار داریم خبری نه تنها از جزییات نیست بلکه وزیر آموزش و پرورش اذعان دارد آنچه در خصوص ثبت‌نام استخدام نیروی جدید در آموزش و پرورش بیان ‌شده است، صحت ندارد.
وزارت آموزش و پرورش هنوز شرایط استخدامی ۵ هزار نیرو در این وزارت خانه را اعلام نکرده است و همین مسئله موجب شده است تا برخی از سود جویان در سایت های مختلف از طریق فروش نمونه سئوالات دوره های گذشته استخدامی آموزش و پرورش و وعده دادن قبولی تضمینی با خرید این نمونه سوالات مشتری جذب کنند و بسیاری از متقاضیان  که اغلب مربیان پیش دبستانی و حق التدریس ها هستند هر روز در سایت های مختلف سرگردان به دنبال روزنه ای از امید برای پیدا کردن جزییات آزمون هستند.
و در آخرین اظهار نظر وزیر آموزش و پرورش در ۸ خرداد ماه سال جاری در حاشیه سفر به خوزستان گفته است که زمان استخدام جدید آموزش و پرورش ماه آینده اعلام می‌شود، آنچه که تاکنون در خصوص ثبت‌نام استخدام نیروی جدید در آموزش و پرورش بیان ‌شده است، صحت ندارد.
شواهد امر نشان می دهد که برگزاری آزمون استخدامی ۵ هزار نیرو در وزارت آموزش و پرورش، تکلیفش روشن نیست و هر بار خبری متناقض از سوی مسئولان مربوطه منتشر می شود.


تعیین تکلیف نیروهای موجود رویکرد استخدام های آموزش و پرورش باشد

سنندج – ایرنا- براساس اعلام وزیر آموزش و پرورش این وزارتخانه قرار است پنج هزار معلم استخدام کند که جا دارد اولویت را به تعیین تکلیف نیروهای جدید که در قالب حق التدرسی مشغول به کار هستند بدهند بعد از میان نیروهای جدید اقدام به جذب نماید.
در اهمیت حوزه آموزش و پرورش در کشور هیچ شکی نیست و تمام هزینه ها در این بخش سرمایه گذاری برای پرورش نسل ها محسوب می شود و از این رو باید تمام امکانات و اعتبارات کشور در جهت تقویت این حوزه بسیج شود و تامین نیروی انسانی مجرب و متخصص یکی از نیازهای اصلی است.
در حالی که وزارت آموزش و پرورش در برخی از نقاط کشور با مشکل نیروی انسانی مواجه است و می خواهد در قالب مجوزهای استخدامی که اخذ کرده تعدادی را جذب کند بهتر است اولویت را به نیروهای کنونی خود که آشنایی کافی به سیستم آموزشی دارند و از تجربه مناسبی نیز برخوردار هستند، بدهند.
وزیر آموزش و پرورش در روزهای گذشته اعلام کرده است مجوز استخدام پنج هزار معلم براساس رشته و موقعیت جغرافیایی از سوی سازمان مدیریت به این وزارتخانه ابلاغ شده است و مراحل استخدام از طریق آزمون به زودی برگزار خواهد شد.
علی اصغر فانی اعلام کرده است در این آزمون اولویت با فرزندان فرهنگیان و مربیان پیش دبستانی که هم رشته باشند، خواهد بود و همچنین افرادی که مدرک لیسانس داشته باشند می توانند شرکت کنند و نتایج آزمون در تابستان اعلام خواهد شد.
برخی از نیروهای حق التدریسی مشغول به فعالیت در آموزش و پرورش علاوه بر نارضایتی از حقوق و مزایای خود از امنیت شغلی نیز برخوردار نیستند و این موضوع می تواند تهدیدی برای معلمانی که قرار است نسلی را پرورش دهند، باشد.
در استان کردستان حدود ۲۶ هزار نفر کار تعلیم و تربیت ۲۵۶ هزار دانش آموز را برعهده دارند که به گفته مسوولان این نهاد در استان کمبود نیروی انسانی در برخی شهرستان ها به عنوان معلم به ویژه کادر خدماتی مدارس وجود دارد.
نکته دیگر در استخدام ها توجه به نیروهای بومی و اولویت به نیروهای این مناطق است چرا که یکی از مسایل و مشکلاتی که گریبان آموزش و پرورش را گرفته بحث انتقالی نیروها است که جا دارد در استخدام های جدید به این موارد توجه جدی شود.
نکته دیگر در استخدام اخیر آموزش و پرورش بالا بردن سن داوطلبان باتوجه به بیکاری بالا و افزایش سن جویندگان کار است که جا دارد سن متقاضیان را برای جذب نیرو در رشته های کارشناسی ۳۵ سال در نظر بگیرند.
براساس آمارها نرخ بیکاری در کردستان ۲۸.۱ درصد است که این آمارها می رساند ۱۵۰هزار نفر تحصیل کرده بیکار در استان وجود دارد.


زمان آزمون استخدام‌ آموزش و پرورش به سازمان اعلام نشده است

علی صفدری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به استخدام‌های آموزش و پرورش اظهار داشت: این دستگاه از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مجوز ۵ هزار استخدام را دریافت کرده و منتظر هستیم تا مسئولان آموزش و پرورش زمان و برنامه‌ریزی برگزاری آزمون خود را به سازمان اعلام کند.
سرپرست معاون سرمایه انسانی سازمان مدیریت در پاسخ به این سوال که وضعیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش با مشکل روبرو بوده و گفته می شود که اختلاف نظر درمورد زمان برگزاری با سازمان مدیریت وجود دارد گفت: اختلاف نظری وجود ندارد زیرا هنوز پیشنهادی از سوی مسئولان این دستگاه ارایه نشده است تا از سوی سازمان بررسی شود.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش آزمون اولیه ورود به دوره برگزار خواهد کرد و پس از آن کارهای استخدام انجام خواهد شد، اما هنوز مسئولان برنامه‌ریزی خود را ارایه نداده‌اند.
صفدری درمورد استخدام‌های جدید دستگاه‌ها بیان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شده تا در آبان ماه نیز آزمون استخدامی جدید برگزار شود و اکنون درخواست برخی دستگاه‌ها برای جذب نیروی انسانی در حال بررسی است، تا بتوان برای آنها تصمیم‌گیری کرد.
سرپرست معاون سرمایه انسانی سازمان مدیریت در مورد مصوبه ساماندهی و جابجایی نیروی انسانی دستگاه‌ها تصریح کرد: این مصوبه در حال حاضر ابلاغ شده تا براساس شاخص‌های برنامه پیشنهادات دستگاه‌ها ارایه شود.
به گزارش فارس محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه گردهمایی آموزشی توجیهی روسای گروه انجمن اولیاء و مربیان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور درباره آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفته بود در حال حاضر مشغول بررسی منابع آزمون هستیم و تلاش می‌کنیم اواخر هفته آینده جدول سهمیه، رشته و منابع را آماده و به سازمان مدیریت ارسال کنیم؛ اصرار داریم آزمون قبل از مهر ماه برگزار شود تا دانشجویان بتوانند از مهر ماه تحصیل خود را در دانشگاه آغاز کنند، اما سازمان مدیریت به آیین‌نامه‌ای استناد دارد و می‌گوید آزمون‌های استخدامی به طور سراسری و هر۶ ماه یک بار و بنابراین، آبان‌ماه برگزار شود اما اصرار ما برگزاری آزمون قبل از شهریور است.


آزمون استخدامی آموزش و پرورش در هاله‌ای از ابهام/ باز هم بدقولی مسئولان آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، هجدهم اسفند ماه سال گذشته، سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص استخدام در این وزارتخانه گفت «درخواستی را از سازمان مدیریت داشتیم و مقدمات آن نیز آماده شده است تا سهمیه استخدام ۵ هزار نفر را از سازمان مدیریت بگیریم».
وی ادامه داد: «بر این اساس، تا یک ماه دیگر اطلاعیه برگزاری این آزمون اعلام می‌شود و داوطلبان با اولویت مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای شرکتی به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد؛ دوره یکساله‌ای نیز در دانشگاه فرهنگیان برای پذیرفته‌شدگان برگزار خواهد شد».
بر اساس گفته‌های معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش اواخر فروردین باید فراخوان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش منتشر می‌شد و این در حالی بود که نه تنها این اتفاق صورت نگرفت بلکه کاشف به عمل آمد، هنوز مجوزی صادر نشده است.
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در ۲۴ فروردین ۹۴ و در حاشیه «همایش یاس مهربانی» درباره آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار کرد: «مجوز استخدام شفاهاً داده شده است، زمان آن مشخص و آزمون را سازمان سنجش و آموزش و پرورش مشترکاً برگزار می‌کنند».
وی افزود: «روز گذشته هم پیگیر بودم تا این مجوز کتباً ابلاغ شود. به مجرد آنکه مجوز کتباً ابلاغ شود دستورالعمل مربوط صادر خواهد شد و همه جزییات در آن مشخص است».
هشتم اردیبهشت بود که وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی فرهنگیان شهرستان رزن استان همدان گفت: «پس از پیگیری‌های ۶ ماهه این وزارتخانه، روز گذشته (۷ اردیبهشت) مجوز استخدام پنج هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی به صورت کتبی اعلام شد».
به دنبال این انتشار این خبر از زبان وزیر آموزش و پرورش، سایت‌های مختلف نیز، تبلیغات جزوه و کتاب‌های آموزشی را آغاز کردند و این در شرایطی بود که هنوز هیچ خبری مبنی بر فراخوان نبود.
اطلاع‌رسانی ضعیف و قطره‌چکانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص آزمون به حدی بود که برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌ها به دروغ به نقل از آموزش و پرورش خبرهایی مبنی بر زمان برگزاری آزمون و جزوه‌های آن منتشر کردند.
کار به جایی کشید که رسول پاپایی معاون رسانه‌ای مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اظهار داشت: «دستورالعمل نحوه برگزاری این آزمون باید به تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برسد و پس از تأیید نحوه برگزاری این آزمون، جزئیات به اطلاع عموم خواهد رسید».
وی با اشاره به اینکه برخی سایت‌ها به اعلام منابع آموزشی یا نحوه ثبت‌نام از علاقه‌مندان به استخدام در آموزش و پرورش اقدام کردند، گفت: «هر گونه خبر و اعلام نشانی یا آدرس و مواد آزمونی توسط برخی سایت‌ها اعتباری ندارد و مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش نیست».
وی هشدار داد: «هم‌وطنان گرامی مواظب باشند افراد فرصت‌طلب و سودجو به نام این آزمون، از آنها اخاذی نکنند، چرا که آموزش و پرورش تا این لحظه هیچ‌گونه تاریخ دقیقی برای زمان آزمون، مواد امتحانی و نشانی جهت ثبت‌نام اعلام نکرده است و هرگونه اعلام نشانی و درخواست وجه به شماره‌حساب‌های اعلام‌شده در برخی سایت‌ها، کار افراد فرصت‌طلب است».
اما ۲۸ اردیبهشت، محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه گردهمایی آموزشی توجیهی روسای گروه انجمن اولیاء و مربیان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور درباره آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: «در حال حاضر مشغول بررسی منابع آزمون هستیم و تلاش می‌کنیم اواخر هفته آینده جدول سهمیه، رشته و منابع را آماده و به سازمان مدیریت ارسال کنیم؛ اصرار داریم آزمون قبل از مهر ماه برگزار شود تا دانشجویان بتوانند از مهر ماه تحصیل خود را در دانشگاه آغاز کنند، اما سازمان مدیریت به آیین‌نامه‌ای استناد دارد و می‌گوید آزمون‌های استخدامی به طور سراسری و هر۶ ماه یک بار و بنابراین، آبان‌ماه برگزار شود اما اصرار ما برگزاری آزمون قبل از شهریور است».
بر اساس گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، باید حداکثر تا دیروز (۸ خرداد) منابع آزمون و جدول سهمیه و رشته‌ها توسط وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌شد اما چنین نشد و در چنین شرایطی روز گذشته وزیر آموزش و پرورش در حاشیه سفر به خوزستان با بیان اینکه زمان ثبت‌نام برای استخدام جدید آموزش و پرورش ماه آینده اعلام می‌شود، عنوان کرد: «تمام آنچه که تاکنون در خصوص ثبت‌نام استخدام نیروی جدید در آموزش و پرورش بیان ‌شده است، صحت ندارد».
به گزارش فارس، به نظر می‌آید همچنان ابهام بر سر آزمون استخدامی آموزش و پرورش سایه افکنده است و در این میان تنها شانس با فرصت‌طلبان است تا از بدقولی‌های آموزش و پرورش و ابهامات ایجاد شده،‌ به نفع خود استفاده کنند و کلاهی گشاد بر سر علاقه‌مندان به استخدام در آموزش و پرورش بگذارند.


زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی جدید، ماه آینده اعلام می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که زمان ثبت‌نام برای استخدام جدید آموزش و پرورش ماه آینده اعلام می‌شود، گفت: تمام آنچه که تاکنون در خصوص ثبت‌نام استخدام نیروی جدید در آموزش و پرورش بیان ‌شده است، صحت ندارد.
به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، علی‌اصغر فانی در نشست خبری روز گذشته خود در حاشیه سفر به خوزستان اظهارکرد: با توسعه پیش‌دبستانی‌ها در مناطق دو زبانه، کمبودها و مشکلات جبران می‌شود. باید دانش‌آموز دو زبانه را یک سال زودتر به مدرسه بیاوریم و او را آماده کنیم تا بتواند به راحتی از کتاب‌های درسی استفاده کند.
وی در مورد آموزش زبان مادری در مناطق دو زبانه، افزود: مطالعات کارشناسی این کار در حال انجام است و زمانی که به نتیجه قاطع کارشناسی برسیم از مجرای قانونی برای تصویب این طرح اقدام خواهیم کرد.
فانی در ادامه عنوان کرد: در استان خوزستان دوره پیش‌دبستانی را ۱۱۰ درصد نسبت به سال‌گذشته توسعه دادیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه شورای آموزش و پرورش استان در مورد اختصاص اعتبارات ملی به خوزستان، تصریح کرد: این مصوبه، کار بسیار بزرگی است که طبق آن، وزارت آموزش و پرورش اعتباراتی به میزان بودجه عمرانی که به آموزش و پرورش اختصاص داده می‌شود، در اختیار آموزش و پرورش خوزستان قرار خواهد داد. اولویت هزینه‌کرد این اعتبار در شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست دکتر مقتدایی است، تعیین می‌شود.
فانی با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: نباید انتظار داشت که مشکلات انباشته چندین ساله ظرف یک سال حل شود. دولت علی‌رغم تمام محدودیت‌هایی که دارد تلاش می‌کند عقب ماندگی استان خوزستان را جبران کند.
وی افزود: با توجه به قول رییس جمهور در خصوص در اولویت بودن آموزش و پرورش و با گشایش شرایط اقتصادی دولت، امیدواریم وضعیت آموزش و پرورش بهتر شود.

وی در مورد بازنشستگان آموزش و پرورش اظهارکرد: طبق قانون کسی که ۳۰ سال خدمت می‌کند، بازنشسته می‌شود. البته در سال گذشته استثناً ۲۵ هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش را قبل از ۳۰ سال بازنشسته کردیم اما از این تعداد ۵ هزار نفر تمایل به ادامه خدمت داشتند که به همین دلیل در مقابل ۵ هزار نفر پیش از موعد بازنشسته شدند. امسال نیز همین سیاست را دنبال می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: افراد بازنشسته از حوزه آموزش و پرورش خارج و در حوزه سازمان بازنشستگی کشور قرار می‌گیرند. در مورد بیمه نیز در حال نهایی کردن قرارداد با بیمه فرهنگیان هستیم و تلاش می‌کنیم تا کیفیت بیمه معلمان و فرهنگیان را ارتقا دهیم.

فانی اظهارکرد: در برخی روستاها به دلیل آن که ممکن است در آینده این روستاها متروک یا از بین برود، ساختار مدارس متناسب با آن شرایط ایجاد می‌شود. ممکن است کانکس یکی از این گزینه‌ها باشد اما گزینه‌های متعدد دیگری نیز وجود دارد.
وی گفت: در رابطه با مناطقی که شرایط خاص و بدی آب و هوا دارند، لازم است توجه ویژه‌ای به معلمان این مناطق ‌شود. همچنین از مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان درخواست کردیم که پیشنهادات همکاران در استان را مکتوب به ما منتقل کند تا ما نیز از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، قانونی را در این زمینه تصویب کنیم.
تا کنون هرچه درباره آزمون استخدامی جدید گفته شده صحت ندارد/اعلام زمان ثبت نام؛ ماه آینده
وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که زمان ثبت‌نام برای استخدام جدید آموزش و پرورش ماه آینده اعلام می‌شود، عنوان کرد: تمام آنچه که تاکنون در خصوص ثبت‌نام استخدام نیروی جدید در آموزش و پرورش بیان ‌شده است، صحت ندارد.


فانی همه خبرهای گذشته درباره استخدام در آموزش و پرورش را رد کرد

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که زمان ثبت‌نام برای استخدام جدید آموزش و پرورش ماه آینده اعلام می‌شود، گفت: تمام آنچه که تاکنون در خصوص ثبت‌نام استخدام نیروی جدید در آموزش و پرورش بیان ‌شده است، صحت ندارد.
علی‌اصغر فانی در نشست خبری روز گذشته خود در حاشیه سفر به خوزستان اظهارکرد: با توسعه پیش‌دبستانی‌ها در مناطق دو زبانه، کمبودها و مشکلات جبران می‌شود. باید دانش‌آموز دو زبانه را یک سال زودتر به مدرسه بیاوریم و او را آماده کنیم تا بتواند به راحتی از کتاب‌های درسی استفاده کند.
وی در مورد آموزش زبان مادری در مناطق دو زبانه، افزود: مطالعات کارشناسی این کار در حال انجام است و زمانی که به نتیجه قاطع کارشناسی برسیم از مجرای قانونی برای تصویب این طرح اقدام خواهیم کرد.
فانی در ادامه عنوان کرد: در استان خوزستان دوره پیش‌دبستانی را ۱۱۰ درصد نسبت به سال‌گذشته توسعه دادیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه شورای آموزش و پرورش استان در مورد اختصاص اعتبارات ملی به خوزستان، تصریح کرد: این مصوبه، کار بسیار بزرگی است که طبق آن، وزارت آموزش و پرورش اعتباراتی به میزان بودجه عمرانی که به آموزش و پرورش اختصاص داده می‌شود، در اختیار آموزش و پرورش خوزستان قرار خواهد داد. اولویت هزینه‌کرد این اعتبار در شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست دکتر مقتدایی است، تعیین می‌شود.
فانی با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: نباید انتظار داشت که مشکلات انباشته چندین ساله ظرف یک سال حل شود. دولت علی‌رغم تمام محدودیت‌هایی که دارد تلاش می‌کند عقب ماندگی استان خوزستان را جبران کند.
وی افزود: با توجه به قول رییس جمهور در خصوص در اولویت بودن آموزش و پرورش و با گشایش شرایط اقتصادی دولت، امیدواریم وضعیت آموزش و پرورش بهتر شود.
وی در مورد بازنشستگان آموزش و پرورش اظهارکرد: طبق قانون کسی که ۳۰ سال خدمت می‌کند، بازنشسته می‌شود. البته در سال گذشته استثناً ۲۵ هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش را قبل از ۳۰ سال بازنشسته کردیم اما از این تعداد ۵ هزار نفر تمایل به ادامه خدمت داشتند که به همین دلیل در مقابل ۵ هزار نفر پیش از موعد بازنشسته شدند. امسال نیز همین سیاست را دنبال می‌کنیم.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: افراد بازنشسته از حوزه آموزش و پرورش خارج و در حوزه سازمان بازنشستگی کشور قرار می‌گیرند. در مورد بیمه نیز در حال نهایی کردن قرارداد با بیمه فرهنگیان هستیم و تلاش می‌کنیم تا کیفیت بیمه معلمان و فرهنگیان را ارتقا دهیم.
فانی اظهارکرد: در برخی روستاها به دلیل آن که ممکن است در آینده این روستاها متروک یا از بین برود، ساختار مدارس متناسب با آن شرایط ایجاد می‌شود. ممکن است کانکس یکی از این گزینه‌ها باشد اما گزینه‌های متعدد دیگری نیز وجود دارد.
وی گفت: در رابطه با مناطقی که شرایط خاص و بدی آب و هوا دارند، لازم است توجه ویژه‌ای به معلمان این مناطق ‌شود. همچنین از مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان درخواست کردیم که پیشنهادات همکاران در استان را مکتوب به ما منتقل کند تا ما نیز از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، قانونی را در این زمینه تصویب کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که زمان ثبت‌نام برای استخدام جدید آموزش و پرورش ماه آینده اعلام می‌شود، عنوان کرد: تمام آنچه که تاکنون در خصوص ثبت‌نام استخدام نیروی جدید در آموزش و پرورش بیان ‌شده است، صحت ندارد.


 استخدام ۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش / مربیان پیش‌دبستانی در اولویت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی اصغر فانی ظهر امروز در هفدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان خوزستان در اهواز اظهار کرد: آموزش و پرورش خوزستان نیاز به رسیدگی خاص در دو بخش دارد، یکی از این بخش‌ها کمبود فضاهای آموزشی و تربیتی است که این رسیدگی را می‌توانیم با همکاری و همفکری استانداری خوزستان ساماندهی کنیم و دومین بخش، مسئله کمبود نیروی انسانی است که به علت ناامن بودن استان در برهه‌ای از زمان بخش اعظمی از نیروهای آموزشی به نقاط دیگر کشور انتقال یافتند.
وی در ادامه به مجوز استخدام ۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش کشور اشاره کرد و افزود: سهم آموزش و پرورش خوزستان در این استخدام ویژه خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در همین راستا طبق قانون و مجلس، تصمیمات خوب گرفته شده و قرار است استخدام مربیان پیش‌دبستانی را در اولویت قرار ‌دهیم.
فانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال «همدلی و همزبانی ملت و دولت»، برگزاری اینگونه جشنواره‌ها را در راستای تحقق این شعار دانست و گفت: به طور میانگین روزانه ۷. ۵ کلاس توسط خیران ساخته می‌شود و در صورتی که هر کلاس درسی بتواند ۳۰ سال خدمت ارائه دهد، به طور متوسط هر سال به ۹۰۰‌ دانش‌آموز خدمت‌رسانی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه یک سوم فضاهای آموزشی کشور غیر استاندارد هستند، خاطرنشان کرد: با تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی، همه پروژه‌های نیمه‌کاره می‌توانند در اختیار خیران قرار گیرد تا بدین ترتیب کمک شایان و بسیار بزرگی به آموزش و پرورش به منظور تکمیل فضاهای نیمه تمام آموزشی ارائه شود.
فانی در پایان عنوان کرد: امیدواریم با اجرای سند تحول، بتوانیم کیفیت آموزش و پرورش را در شان جمهوری اسلامی افزایش دهیم، زیرا سند تحول به عنوان زیرساخت برنامه ششم توسعه در بخش آموزش و پرورش، می‌تواند بسیار کارآمد عمل کند.


دستورالعمل استخدام آموزش و پرورش ماه آینده ابلاغ می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پیش از ظهر امروز دبیرستان شهدای رضوی آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز با حضور وزیر آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولان افتتاح شد.

این دبیرستان دارای مساحت ۲ هزار مترمربع و زیربنای هزار و ۹۳۰ مترمربع بوده که برای ساخت آن ۱۴ میلیارد ریال از اعتبارات ملی هزینه شده است.
افتتاح این دبیرستان همزمان با افتتاح ۶۵ پروژه دیگر در استان خوزستان صورت می‌گیرد که در مجموع برای این پروژه‌ها در قالب ۳۰۹ کلاس درس، ۴۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: استخدام ۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش در دستور کار وزارت قرار دارد.
علی‌اصغر فانی اضافه کرد: به علت کمبود نیرو در استان خوزستان، پیگیر هستیم که این استان در اولویت استخدام و جذب نیرو‌ها قرار گیرد و تعداد بیشتری نیرو به آن اختصاص یابد.
به گفته وی، شیوه‌نامه و دستورالعمل این استخدام تا یک ماه دیگر به استان خوزستان ابلاغ می‌شود.


جزییات شرایط استخدام در آموزش و پرورش به زودی اعلام میشود

تهران – ایرنا – معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: پس از اخذ مجوزهای لازم برای استخدام پنج هزار نیرو در این وزارتخانه، شرایط و جزییات آزمون آن در شورای عالی بررسی و تصویب می شود.احمد عابدینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: ابتدا توافق های لازم بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه ریزی صورت گرفته و بر اساس قوانین و مقررات مجوز استخدام در این وزارتخانه صادر می شود.
وی ادامه داد: اما اینکه شرایط و مدارک لازم برای استخدام پنج هزار نیرو در آموزش و پرورش به چه نحوی باید باشد در شورای عالی آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفته و به تصویب می رسد.
معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش یادآورشد: اکنون کار کارشناسی در مورد جزییات استخدام در این وزارتخانه در حال بازنگری است و قرار است بررسی جزییات پذیرش نیرو در این شورا صورت گیرد.
عابدینی اضافه کرد: شرایطی همچون تخصص های مورد نیاز، تناسب به کار گیری نیروی زن و مرد در بخش های مختلف و مواردی از این قبیل پس از دریافت مجوزهای لازم در سازمان مدیریت و برنامه ریزی توسط شورای عالی آموزش و پرورش بررسی و تصویب خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش اوایل اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد که مجوز استخدام پنج هزار نیروی انسانی صادر شده و بزودی ابلاغ می شود.
علی اصغر فانی با بیان اینکه در این استخدام ها اولویت با فرزندان فرهنگیان است، افزود: افرادی که در آموزش و پرورش استخدام می شوند به مدت یک سال در دانشگاه فرهنگیان آموزش می بینند و برای آنها گواهی نامه معلمی صادر می شود.
وی ضمن انتقاد از عدم توازن استخدام ها در مناطق محروم و برخوردار یادآورشد: برای استخدام نیروی انسانی متناسب با نیاز خود اقدام می کنیم و این استخدام ها بر مبنای رشته، جنسیت و جغرافیا صورت می گیرد.


اعلام جزئیات آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش قبل از شهریور 

خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی وزارت آموزش وپرورش از تعیین تکلیف بیمه تکمیلی فرهنگیان تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: تاکنون مواد امتحانی آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش، زمان برگزاری و شرایط آزمون را اعلام نکرده‌ایم.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدمحمد بطحایی درخصوص بیمه تکمیلی فرهنگیان اظهار داشت: نظرسنجی صورت گرفته از چهار بسته حمایتی بیانگر این است که اکثریت، بسته‌های دوم و سوم پیشنهادی را انتخاب کرده‌اند و تلاش می‌کنیم تا پایان هفته وضعیت بیمه تکمیلی فرهنگیان را نهایی کنیم.
وی در خصوص آزمون استخدامی آموزش وپرورش گفت: تاکنون مواد امتحانی آزمون، زمان برگزاری و شرایط آزمون را اعلام نکرده‌ایم  به اطلاع علاقه مندان ورود به آموزش وپرورش می‌رسانم تا قبل از شهریور ماه، فرآیند این آزمون استخدامی را از طریق پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش اعلام خواهیم کرد.

کمبود ۳۰۰ نیروی انسانی مقطع ابتدایی در بجنورد

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت: در سال تحصیلی جدید، این شهرستان با کمبود ۳۰۰ نیروی انسانی مقطع ابتدایی مواجه است.
محمدرضا معنوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، اظهار کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی برای سال تحصیلی جدید، این کمبود با استفاده از مجوزهای خرید خدمات آموزشی مرتفع می‌شود.
وی ادامه داد: طی سال گذشته با استفاده از خرید خدمات آموزشی در قالب بسته حمایتی، یک مدرسه به طور کامل به بخش خصوصی واگذار می‌شد.
معنوی افزود: این در حالیست که امسال این طرح با کمی تغییرات اجرا شده و آموزش و پرورش، مدیر مدرسه را از نیروهای خود انتخاب کرده و فقط انتخاب نیروهای انسانی(معلمان) از طریق موسسات غیردولتی صورت می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: همه نیروهای انتخاب شده توسط موسسات غیردولتی از سوی آموزش و پرورش گزینش شده و برای آنها کلاس‌های ضمن خدمت برگزار می‌شود.
معنوی یادآور شد: وجود رشته مرتبط با مقطع آموزش ابتدایی و تحصیلات در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد از اهمیت به سزایی در گزینش نیروهای انسانی برخوردار است.


کمبود ۲۴۰۰ مربی پرورشی در مدارس ‌خراسان رضوی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با کمبود ۲۴۰۰ مربی پرورشی مواجه است.
دکتر براتعلی منصوریان در گفت‎‌وگو با خبرنگار‌ خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، بودجه‌های حوزه پرورشی استان را بسیار ناچیز اعلام و اظهار کرد: خراسان رضوی با کمبود ۲۴۰۰ مربی پرورشی مواجه است که برنامه‌ریزی شده برای علاقه‌مندان حوزه پرورشی در ایام تابستان، دوره‌های ضمن خدمت برگزار شود و این افراد براساس شرایط لازم از مهرماه به عنوان مربی پرورشی فعالیت کنند.
وی تعداد مربیان پرورشی در سطح استان را پنج هزار و ۴۰۰ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: نیمی از این تعداد رشته‌شان پرورشی نیست و می‌طلبد دوره‌های پرورشی را تخصصی‌تر بیاموزند.
منصوریان اضافه کرد: با منحل شدن معاونت پرورشی در چند سال اخیر اعتبارات این حوزه نیز از بین رفت که در دولت یازدهم این امر دوباره احیاء شد و اعتباراتی به این حوزه تزریق شد.
وی ادامه داد: در صورتی که با کمک خیران فعالیت این مراکز مهم فرهنگی تربیتی تعطیل نشده است اما تا وقتی که اعتبارات مصوب نشود، بودجه‌های فعلی جوابگو نیست.
۵۰ درصد معلمان پرورشی، تخصص لازم را ندارند
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان به کمبود مربی پرورشی در مدارس خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد از معلمانی که در حوزه پرورشی فعالیت دارند، تخصص لازم را ندارند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان افزود: در حوزه مشاوره نیز در بخش معلمان مرد کمبود داریم و در حال حاضر تنها ۱۴۰۰ نفر مشاور در مقطع متوسطه دوم در استان فعالیت می‌کنند.
وی اضافه کرد: براساس سند تحول آموزش و پرورش می‌بایست در مقاطع دیگر نیز سِمت مشاوره وجود داشته باشد، اما به دلیل نبود نیروی لازم در حوزه مشاوره این سِمت در مقاطع دیگر تحصیلی خالی است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان از فعالیت ۴۷ مرکز مشاوره و دو مجتمع مشاوره‌ای در استان خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی توسعه، توانمندسازی مراکز مشاوره‌ای در استان است.
وی گفت: در حال حاضر کمبود نیروی‌های مشاوره در مدارس را نیروهایی با عنوان رابطان مشاوره جبران می‌کنند که امیدواریم در آینده جذب نیروی مشاوره نیز داشته باشیم.


احتمال موکول شدن برگزاری آزمون استخدامی به آبان

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از اعلام منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اواخر هفته آینده خبر داد و گفت: بیمه طلایی فرهنگیان ظرف امروز و فردا نهایی می‌شود.
به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد بطحایی در حاشیه گردهمایی آموزشی توجیهی روسای گروه انجمن اولیاء و مربیان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور درباره آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: درحال حاضر مشغول بررسی منابع آزمون هستیم و تلاش می‌کنیم اواخر هفته آینده جدول سهمیه، رشته و منابع را آماده و به سازمان مدیریت ارسال کنیم.
وی ادامه داد: اصرار داریم آزمون قبل از مهرماه برگزار شود تا دانشجویان بتوانند از مهرماه تحصیل خود را در دانشگاه آغازکنند، اما سازمان مدیریت به آیین‌نامه‌ای استناد دارد و می‌گوید آزمون‌های استخدامی به طور سراسری و هر شش ماه یک بار و بنابراین، آبان‌ماه برگزار شود اما اصرار ما برگزاری آزمون قبل از شهریور است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره سهمیه‌های اختصاصی این آزمون گفت: سهمیه به مناطق خاصی اختصاص ندارد و در منطقه‌ای که نیاز به نیرو داشته باشد، استخدام خواهیم داشت. این موضوع نیز اواخر هفته آینده مشخص خواهد شد.
نحوه دریافت شهریه از پذیرفته‌شدگان آزمون برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان
بطحایی در پاسخ به این سوال که آیا از پذیرفته‌شدگان برای تحصیل یک ساله در دانشگاه فرهنگیان هزینه‌ای اخذ خواهد شد؟ گفت: ما هزینه‌هایی را در اعتبارات دولتی برای این دوره یک ساله پیش‌بینی نکرده‌ایم، اگر بتوانیم از سایر منابع، هزینه تحصیل را فراهم خواهیم کرد؛ اما اگر موفق به این کار نشویم، تمام شهریه یا بخشی از آن را از دانشجویان اخذ می‌کنیم.
بیمه طلایی ظرف امروز و فردا نهایی می‌شود
وی در ادامه در پاسخ به پرسش ایسنا درباره بیمه طلایی فرهنگیان گفت: بیمه طلایی ظرف امروز و فردا نهایی می‌شود. چهار بسته پیشنهاد داده بودیم که از این میان دو بسته شماره ۲ و ۳ مورد استقبال فرهنگیان قرار گرفت و ارائه خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بسته شماره ۲ همین خدماتی بود که امسال نیز ارائه شد. حق این بیمه ۳۰ هزار تومان است که ۱۵ هزار تومان بیمه شده و ۱۵ هزار تومان را دولت می‌پردازد، اما بسته شماره ۳، ویزیت و داروهای ارزان قیمت را در بر نمی‌گیرد. در این بسته حق بیمه ۲۵ هزار تومان است که ۱۵ هزار تومان را دولت و ۱۰ هزار تومان را بیمه شده خواهد پرداخت. توصیه ما به بیمه‌شدگان همین بسته شماره ۳ است، زیرا ویزیت، داروهای ارزان قیمت را بیمه‌های پایه که توسعه خوبی داشتند، تحت پوشش دارند و بهتر است از بسته شماره ۳ استفاده کنند که سهم بیمه شده نیز کمتر خواهد بود.
بطحایی در پاسخ به اینکه بیمه طلایی فرهنگیان برای سال تحصیلی آینده به کدام شرکت بیمه‌گذار واگذار خواهد شد؟ گفت: امسال روش ما، روش صندوقی است. در این روش کیفیت ارتقاء پیدا می‌کند. ما خودمان یک بیمه را می‌پذیریم که حق‌العملی را به او پرداخت کرده تا اسناد پزشکی ما را رسیدگی و هزینه بیمه شده را پرداخت کند، در این صورت مشکلاتی که سال گذشته وجود داشت، کاهش پیدا می‌کند.
پرداخت بخشی از مطالبات آتیه‌سازان حافظ
وی همچنین درباره پرداخت مطالبات این وزارتخانه به بیمه تکمیلی آتیه‌سازان نیز گفت: مشکل ما با آتیه‌سازان حل شده، بخشی از مطالبات را پرداخت کردیم و به توافق رسیدیم که بخش دیگر را در آینده بپردازیم.
رشد سرانه مدارس سراسر کشور
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در ادامه درباره رشد سرانه مدارس سراسر کشور نیز گفت: سرانه مدارس امسال نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته است و نسبت به سال ۹۲، ۷۰ درصد افزایش داشته است، به طوریکه این رقم در سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان بود و امسال به ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.
تلاش برای توافق با نمایندگان مجلس برای خرید خدمات آموزشی
یارانه شیر مدارس امروز به استان‌ها ابلاغ شد
بطحایی همچنین درباره روند مشارکت در اداره مدارس اظهارکرد: سال گذشته واگذاری نداشتیم، در واقع از خدمات مدارس غیردولتی موفق برای نقاطی که دچار مشکل نیروی انسانی بودند استفاده کردیم. در حال حاضر نیز در تلاش هستیم که با نمایندگان مجلس به توافق برسیم تا خرید خدمات آموزشی را هرجا که از نظر طیف نیروی انسانی با مشکل مواجه هستیم، اجرا کنیم؛ البته این اتفاق در مناطق برخوردار و شهرها رخ نمی‌دهد و مختص مناطق محروم از جهت نیروی انسانی است.
وی اظهار کرد: واگذاری مدارس مطابق مصوبه مجلس ممنوع است و ما واگذاری را انجام نخواهیم داد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پایان اعلام کرد: یارانه شیر مدارس امروز به استان‌ها ابلاغ شد


جزییات استخدام ۵۰۰۰ معلم اعلام نشده، فریب سودجویان را نخورید

ایسنا نوشت : رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکنون هیچ خبری مبنی بر روش ثبت نام و زمان آزمون استخدامی به منظور جذب ۵۰۰۰ معلم در استان اعلام نشده و افراد متقاضی فریب سودجویان را نخورند.
علیرضا جدایی در اجلاس مسئولان روابط عمومی‌های آموزش و پرورش کل کشور در شیراز، گفت: اگر بتوانیم میان مخاطبان و ادارات کل این سازمان همدلی و همزبانی ایجاد کنیم، آنگاه می‌توان گفت مخاطبان واقعی را جذب کرده‌ایم.
وی مهمترین ماموریت روابط عمومی در آموزش و پرورش را عملیاتی کردن شعار همدلی و همزبانی دانست و افزود: بدین جهت مسئولان روابط عمومی‌های ادارات آموزش و پرورش استان‌ها علاوه بر انتشار خبر، صداقت در اعلام خبر را مد نظر قرار دهند.
رئیس روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌های ادارات کل آموزش و پرورش توانسته‌اند رسالت خود را در کشور به درستی انجام دهند، به گونه‌ای که روزانه بیش از ۳۵۰ سامانه خبری رصد می‌شود که به همین منظور تاکنون ۲۸ هزار پیام مردمی را به درون سیستم انتقال داده‌ایم.
جدایی با تقدیر از عملکرد روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، خاطرنشان کرد: اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل آموزش و پرورش فارس در جایگاه نخست روابط عمومی‌های وزارتخانه قرار دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدور مجوز استخدام پنج هزار نفر در آموزش و پرورش تاکید کرد: دولت مجوز این استخدام را صادر کرده اما متاسفانه برخی سایت‌ها اقدام به شایعه پراکنی مبنی بر نحوه استخدام کرده‌اند.
رئیس روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: در دولت گذشته شیوه اطلاع‌رسانی به شکل پلیسی و عوام گرایانه بود در حالی که در دولت تدبیر وامید رسالت این نهاد بر مبنای عقلانیت استوار شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: نهاد اموزش و پرورش در راستای تحول بنیادین نیازمند بهبود روش‌ها و رویکردهای اصولی است.
حمیدرضا آذری مخاطبین آموزش و پرورش را کلیدی ترین افراد جامعه دانست و گفت: این وظیفه روابط عمومی‌های ادارات است که خبرهای صحیح را انتشار دهند تا مخاطبین نسبت به مضوعات مهم آگاه شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مخاطب سنجی در هر زمینه‌ای یکی از مهمترین و ابتدایی‌ترین اقدامات اطلاع رسانی است و از همین رو مسئولان روابط عمومی باید به این مهم توجه بیشتر داشته باشند.

__________________________________________________________

اعلام رشته های مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش

معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: آزمون استخدام در آموزش و پرورش برای جذب معلم ابتدایی با جنسیت مرد ، هنر آموز در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش و مربیان پیش دبستانی خواهد بود.
محمد بطحایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: نیروهای قراردادی در وزارت آموزش و پرورش نیز برای تبدیل وضعیت به پیمانی می توانند در این آزمون شرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه در آزمون استخدامی آموزش و پرورش از همه استان ها به تناسب رشته و جنسیت استخدام خواهیم داشت ، گفت: جذب نیرو در آموزش و پرورش تنها از افراد با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر انجام خواهد شد و مبنای پذیرش ما افراد بومی در هر منطقه آموزش و پرورش است.
بطحایی تاکید کرد : در آزمون استخدامی شش هزار نفر به عنوان پذیرفته شدگان اولیه انتخاب می شوند و بعد از مصاحبه و گزینش پنج هزار نفر انتخاب نهایی خواهند شد.
وی زمان آزمون استخدامی را شهریور اعلام کرد و گفت: براساس ضوابط سازمان مدیریت و برنامه ریزی ؛ آموزش و پرورش باید ۴۵ روز مانده به آزمون استخدامی زمان قطعی برگزاری آزمون استخدامی را اعلام کند تا متقاضیان بتوانند بر اساس منابعی که اعلام می شود خود را برای آزمون آماده کنند.
بطحایی یادآور شد دستورالعمل آزمون استخدامی آموزش و پرورش هفته آینده برای تایید به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال خواهد شد.


ابهامات آزمون استخدامی آموزش و پرورش/ چرا جزئیات منتشر نمی‌شود؟

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، موضوع استخدام در آموزش و پرورش با متقاضیان بسیاری مواجه است؛ در آخرین آزمون استخدامی آموزش و پرورش، ۷۵۰ هزار نفر به رقابت پرداختند که در نهایت ۴۰ هزار نفر به استخدام آموزش و پرورش درآمدند.
چند سالی است که مطابق با اساسنامه تشکیل دانشگاه فرهنگیان استخدام از طریق برگزاری آزمون استخدامی در آموزش و پرورش انجام نمی‌شود و ورود به دستگاه تعلیم و تربیت کشور مطابق با ضوابط خاص و از طریق کنکور سراسری و دانشگاه فرهنگیان انجام می‌شود.
اما در اواخر سال گذشته بود که معاون وزیر آموزش و پرورش در یک نشست خبری و به صورت رسمی خبر از برگزاری آزمون استخدامی در آموزش و پرورش را رسانه‌ای کرد.
بطحایی: اطلاعیه آزمون یکماه دیگر (۱۸ فروردین) اعلام می‌شود
سیدمحمد بطحایی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که ۱۸ اسفندماه ۹۳ در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر استخدام در این وزارتخانه اظهار داشت: «درخواستی را از سازمان مدیریت داشتیم و مقدمات آن نیز آماده شده است تا سهمیه استخدام ۵ هزار نفر را از سازمان مدیریت بگیریم.»
وی ادامه داد: «بر این اساس، تا یک ماه دیگر اطلاعیه برگزاری این آزمون اعلام می‌شود و داوطلبان با اولویت مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای شرکتی به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد؛ دوره یکساله‌ای نیز در دانشگاه فرهنگیان برای پذیرفته‌شدگان برگزار خواهد شد».
بر اساس اعلام معاون وزیر آموزش و پرورش باید تا ۱۸ فروردین ۹۴ اطلاعیه برگزاری این آزمون صادر و منتشر می‌شد که تاکنون قریب به دو ماه از موعد اعلام این اطلاعیه گذشته است و هنوز خبری از جزئیات آن نیست.
به گزارش فارس، به نظر می‌رسد مسئولان محترم باید برای سخنانی که در حضور رسانه‌ها مطرح می‌کنند اسناد موثقی داشته باشند و سپس درباره آن مطالب با قطعیت سخن بگویند، زیرا سخن گفتن در آموزش و پرورش جمعیت گسترده‌ای در جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
فانی: مجوز استخدام شفاهاً داده شده است (۲۴ فروردین)
از سوی دیگر علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش نیز در ۲۴ فروردین ۹۴ و در حاشیه «همایش یاس مهربانی» درباره آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار کرد: «مجوز استخدام شفاهاً داده شده است، زمان آن مشخص و آزمون را سازمان سنجش و آموزش و پرورش مشترکاً برگزار می‌کنند».
وی افزود: «روز گذشته هم پیگیر بودم تا این مجوز کتباً ابلاغ شود. به مجرد آنکه مجوز کتباً ابلاغ شود دستورالعمل مربوط صادر خواهد شد و همه جزییات در آن مشخص است».
به گزارش فارس، نکته جالب این قضایا جایی بود که آموزش و پرورش قبل از دریافت مجوز رسمی و کتبی استخدام، این موضوع را رسانه‌ای کرد و تا مدتها برگزاری یا عدم برگزاری این آزمون در هاله‌ای از ابهام قرار داشت تا در نهایت در اوایل هفته معلم و در اردیبهشت ماه سال جاری وزیر آموزش و پرورش از دریافت مجوز کتبی این آزمون خبر داد.
فانی: مجوز استخدام صادر شد (۱۳ اردیبهشت)
علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در ۱۳ اردیبهشت ۹۴ و در حاشیه مراسم سپاس معلم در خصوص برگزاری آزمون استخدامی گفت: «با پیگیرِ‌ی‌های وزارت آموزش و پرورش، مجوز استخدام ۵ هزار نفر به استناد ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صادر شده است و امیدواریم حداکثر اواسط خرداد ماه دستورالعمل آن را صادر کنیم و امیدواریم آزمون در مرداد ماه برگزار شود».
آزمون «مرداد امسال» به درد آزمون «مرداد سال گذشته» دچار نشود!
به گزارش فارس، البته باید امیدوار باشیم که برگزاری آزمون در مردادماه امسال به سرنوشت برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی که قول آن هم برای مردادماه سال ۹۳ بود، دچار نشود. زیرا وزیر آموزش و پرورش در سال گذشته هم خبر از برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی در مردادماه ۹۳ داده بود که این آزمون در نهایت برگزار نشد.
وجود تناقض در اعلام تاریخ دریافت مجوز و اعلام زمان برگزاری و جزئیات آزمون از سوی مسئولان آموزش و پرورش باعث شده است تا متقاضیان شرکت در این آزمون همچنان در سردرگمی باقی بمانند. از طرفی هم هیچ مسئولی در آموزش و پرورش اظهار نظری در خصوص آزمون استخدامی نمی کند و ابهامات را باقی گذاشته است.

به گزارش فارس، البته باید امیدوار باشیم که برگزاری آزمون در مردادماه امسال به سرنوشت برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی که قول آن هم برای مردادماه سال ۹۳ بود، دچار نشود. زیرا وزیر آموزش و پرورش در سال گذشته هم خبر از برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی در مردادماه ۹۳ داده بود که این آزمون در نهایت برگزار نشد.
وجود تناقض در اعلام تاریخ دریافت مجوز و اعلام زمان برگزاری و جزئیات آزمون از سوی مسئولان آموزش و پرورش باعث شده است تا متقاضیان شرکت در این آزمون همچنان در سردرگمی باقی بمانند. از طرفی هم هیچ مسئولی در آموزش و پرورش اظهار نظری در خصوص آزمون استخدامی نمی کند و ابهامات را باقی گذاشته است.

پای سودجویان به آزمون استخدامی آموزش و پرورش باز شد
ماجرای برگزاری این آزمون آنقدر کش و قوس‌های مختلف پیدا کرد که پای سودجویان و فرصت طلبان نیز به این آزمون باز شد.

این ابهامات در اعلام جزئیات باعث شده است بازار دلالی در این خصوص به وجود آید و برخی اطلاعات غیرواقعی را در فضای سایبری و اجتماعی منتشر کنند و خبر از جزئیات برگزاری این آزمون می‌دهند.
حال چندین سوال در این خصوص مطرح است:
آیا وزارتخانه‌ای به بزرگی آموزش و پرورش بهتر نبود پس از اخذ مجوز رسمی، اطلاع رسانی استخدام را انجام می داد؟
آیا فرآیند برگزاری یک آزمون و یا اعلام فراخوان یا اطلاعیه و جزئیات این آزمون آنقدر سخت است که ماه‌ها متقاضیان آن باید در انتظار باشند؟
آیا متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش نباید زمان برای مطالعه منابع داشته باشند؟ تأخیر در اعلام منابع، زمان مطالعه را کاهش می دهد؟
طولانی شدن جزئیات برگزاری این آزمون باعث شده تا برخی با منتشر کردن چگونگی برگزاری، سوالات آزمون و … ، هزینه‌هایی از متقاضیان طلب کنند که جو نامطلوبی در جامعه به وجود آورده است.


برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش به مرکز سنجش تفویض نشده است

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «آیا برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش به مرکز سنجش این وزارتخانه تفویض شده است؟»، اظهار داشت: خیر، هنوز تفویض نشده است.
وی افزود: این موضوع به سیاست‌های دولت مربوط می‌شود و اگر فرایند برگزاری به صورت متمرکز باشد ممکن است تصمیم دیگری گرفته شود و مرکز سنجش آموزش و پرورش برگزار کننده نباشد.
عمادی گفت: اگر برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش به صورت متمرکز باشد، مجموعه‌ای خارج از آموزش و پرورش مانند سازمان سنجش آموزش کشور یا سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار کننده خواهند بود.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر اختیار برگزاری آزمون به وزارت آموزش و پرورش داده شود، مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، برگزار کننده خواهد بود.


منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا هفته آینده اعلام می‌شود

ه گزارش ایلنا، سید محمد بطحایی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر، در خصوص برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای پیش دبستانی‌ها گفت: پیش دبستانی بعنوان یک دوره‌ی مؤثر آموزشی در دوره ابتدایی و دوره‌های بعد، مورد توجه آموزش و پرورش است و بدنبال آن هستیم که هم از حیث کمی و هم از حیث کیفی دوره‌ی پیش دبستانی را توسعه دهیم.
وی افزود: از آنجایی که دوره‌ی پیش دبستانی جزء دوره آموزش عمومی به شمار نمی‌آید مجبوریم این دوره را با مشارکت والدین دانش آموزان برگزار کنیم.
وی در زمینه بیمه طلایی فرهنگیان گفت: در دوره جدید بیمه طلایی که از خردادماه سالجاری آغاز خواهد شد بدنبال آن هستیم که کیفیت بیمه طلایی را ارتقا دهیم کما اینکه هزینه آن نسبت به آنچه که اجرا می‌شد افزایش زیادی نداشته باشد.
بطحایی به برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش در نیمه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: براساس مجوز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها با مدرک لیسانس و بالاتر این فرصت را پیدا می‌کنند از طریق آزمون وارد دانشگاه شده و دوره‌ی یکساله آموزش را طی خواهند کرد و در صورت موفقیت از مهرماه ۱۳۹۵ بصورت استخدام پیمانی در آموزش و پرورش به کار گرفته خواهند شد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص زمان و نحوه برگزاری این آزمون گفت: تا دو هفته آینده ضوابط و منابع آزمون اعلام خواهد شد و درصورت تأیید و تصویب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.
بطحایی افزود: فرزندان فرهنگیان شاغل و بازنشسته در این آزمون از امتیاز ویژه برخوردارند.
وی همچنین از دوبرابر شدن سرانه‌ی دانش‌آموزی در سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: با عنایت به همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه آموزش و پرورش، سرانه‌ی مدارس دو برابر شده و به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.


ﺗﻬﺮاﻥ ﺩﺭ ﺁﺯﻣﻮﻥ اﺳﺘﺨﺪاﻣﻲ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭﭘﺮﻭﺭﺵ ﺟﺬﺏ ﻧﻴﺮﻭ ﻧﺪاﺭﺩ

اﺳﻔﻨﺪﻳﺎﺭ ﭼﻬﺎﺭﺑﻨﺪ ﺩﺭ ﮔﻔﺖ ﻭﮔﻮ ﺑﺎ ﺧﺒﺮﻧﮕﺎﺭ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺧﺒﺮﮔﺰاﺭﻱ ﺗﺴﻨﻴﻢ ﺩﺭ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ اﻳﻦ ﭘﺮﺳﺶ ﻛﻪ ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮاﻥ ﺩﺭ ﺁﺯﻣﻮﻥ اﺳﺘﺨﺪاﻣﻲ ﺁﻣﻮﺯﺵ و ﭘﺮﻭﺭﺵ ﭼﻪ ﺗﻌﺪاﺩ ﺳﻬﻤﻴﻪ ﺩاﺭﺩ اﻇﻬﺎﺭ ﺩاﺷﺖ: ﺩﺭ ﺁﺯﻣﻮﻥ اﺳﺘﺨﺪاﻣﻲ ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮاﻥ ﺳﻬﻤﻴﻪ اﻱ ﻧﺪاﺭﺩ.
ﻭﻱ اﻓﺰﻭﺩ: ﺩﺭ ﺁﺯﻣﻮﻥ اﺳﺘﺨﺪاﻣﻲ ﺁﻣﻮﺯﺵ و ﭘﺮﻭﺭﺵ ﻛﻪ ﺗﺎﺑﺴﺘﺎﻥ اﻣﺴﺎﻝ ﺑﺮﮔﺰاﺭ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ, ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮاﻥ اﺳﺘﺨﺪاﻡ ﻧﻴﺮﻭ ﻧﺪاﺭﺩ ﻭﺳﻬﻤﻴﻪ ﻫﺎﻱ اﺳﺘﺨﺪاﻣﻲ ﻋﻤﺪﺗﺎ ﺑﻪ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻣﺤﺮﻭﻡ اﺧﺘﺼﺎﺹ ﺩاﺭﺩ.
ﺑﻪ ﮔﺰاﺭﺵ ﺗﺴﻨﻴﻢ, ﺳﻴﺪ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻂﺤﺎﻳﻲ ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ و ﭘﺸﺘﻴﺒﺎﻧﻲ ﻭﺯاﺭﺕ ﺁﻣﻮﺯﺵ و ﭘﺮﻭﺭﺵ ﻧﻴﺰ ﺑﺎ اﺷﺎﺭه ﺑﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻡ ﭘﻨﺞ ﻫﺰاﺭ ﻧﻴﺮﻭ اﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﻓﺎﺭﻍ اﻟﺘﺤﺼﻴﻼﻥ ﺩاﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎ ﮔﻔﺖ: اﻓﺮاﺩ اﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺘﻘﺎﺿﻴﺎﻥ ﺑﺎ ﻣﺪﺭﻙ ﻟﻴﺴﺎﻧﺲ ﺩﺭ ﺭﺷﺘﻪ ﻫﺎﻱ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻴﺎﺯ و ﺟﻨﺴﻴﺖ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻴﺎﺯ ﺁﻣﻮﺯﺵ و ﭘﺮﻭﺭﺵ اﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺑﺮﮔﺰاﺭﻱ ﺁﺯﻣﻮﻥ و ﮔﺬﺭاﻧﺪﻥ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻳﻜﺴﺎﻟﻪ ﺩﺭ ﺩاﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮﻫﻨﮕﻴﺎﻥ ﺟﺬﺏ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ.
ﻭﻱ اﺩاﻣﻪ ﺩاﺩ: اﻓﺮاﺩ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه اﺯ ﻣﻬﺮ ﺳﺎﻝ ۹۵ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﺧﻮﺩ ﺭا ﺩﺭ ﺁﻣﻮﺯﺵ و ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺁﻏﺎﺯ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺿﻭاﺑﻄ و ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺁﺯﻣﻮﻥ اﺳﺘﺨﺪاﻣﻲ ﺗﺎ ﺩﻭ ﻫﻔﺘﻪ ﺁﻳﻨﺪه اﻋﻼﻡ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

 

استخدام آموزش و پرورش سال 94 (اعلام زمان استخدام)

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۴ (آخرین خبر وضعیت برگزاری آزمون)

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۴ (برگزاری آزمون در مرداد ماه)

 استخدام آموزش و پرورش سال 94 (استخدام 5 هزار نیرو)

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۴ (صدور مجوز برگزاری آزمون)

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۴ (خبر وضعیت برگزاری آزمون)

آخرین جزییات از شرایط برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش

استخدام آموزش و پرورش (استخدام 5 هزار فرهنگی)

 
 
 
 
 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پاسخ معادله را بدهید * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.