توضیحات آگهی استخدامی:

وزیر آموزش و پرورش شایعات را رد کرد؛ برگزاری آزمون استخدامی در تابستان

خبرگزاری صدا و سیما : وزیر آموزش و پرورش شایعه به تعویق افتادن آزمون استخدامی این وزارتخانه را رد کرد و گفت: با هماهنگی هایی که با سازمان مدیریت به عمل آمده است این آزمون تابستان امسال برگزار خواهد شد.
علی اصغر فانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: آزمون استخدامی آموزش و پرورش به صورت مستقل و جدا از آزمون فراگیر سازمان سنجش آموزش کشور برگزار خواهد شد و نحوه اجرای آن نیز بر عهده آموزش و پرورش گذاشته شده است.
چندی پیش رئیس مرکز آمار و نیروی انسانی آموزش و پرورش از احتمال لغو برگزاری آزمون استخدامی در تابستان امسال خبر داده بود.
وزیر آموزش و پرورش همچنین از دو معلمی شدن پایه های پنجم و ششم ابتدایی از سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: به دلیل افزایش تعداد کتاب های درسی در این دو پایه تدریس تعدادی از کتاب ها بر عهده یک معلم و تدریس سایر کتاب ها نیز بر عهده معلم دوم خواهد بود.
فانی طرح انتقال معلمان از سایر استان ها به استان تهران برای جبران کمبود معلم در این استان را منتفی دانست و افزود: بیشتر متقاضیان این انتقال خانم ها هستند و ما در این استان با مازاد نیروی زن روبرو هستیم.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ساماندهی نیروی انسانی در هر استان با نیروی های موجود در همان استان اجرایی خواهد شد و تفاهم نامه ای نیز با هر استان در این زمینه منعقد شده است.
فانی ادامه داد: طرح رتبه بندی معلمان امسال با هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار اجرایی خواهد شد و از مهر امسال احکام حقوقی معلمان بر اساس رتبه بندی جدید اِعمال خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش از اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی دولت برای تامین یارانه شیر مدارس نیز خبر داد و گفت: براین اساس توزیع شیر در مدارس امسال نیز همانند سال گذشته اجرایی خواهد شد.
صدا و تصویر دارد.


 پذیرفته شدگان آزمون استخدام آموزش و پرورش مهرماه ۹۵ مشغول کار می شوند

خبرگزاری شبستان : وزیر آموزش و پرورش طی بازدید از نمایشگاه بین المللی قرآن از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در تابستان امسال خبرداد و گفت : پذیرفته شدگان این آزمون ،مهرماه ۹۵ مشغول کار می شوند.
علی اصغر فانی ، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو اختصاصی با خبرنگار سرویس قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت : براساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ازمیان افراد دارای مدرک لیسانس و بالاتر برحسب نیاز آموزش و پرورش و با مجوز از سازمان مدیریت بنا داریم آزمون استخدامی با هدف جذب ۵ هزار نفر را در تابستان امسال برگزار کنیم.
وی با اشاره به اینکه باتوجه به سیاست بومی گزینی که در پیش داریم ، این افراد برحسب نیاز در مناطق مختلف کشور جذب خواهند شد ، افزود : پذیرفته شدگان این آزمون باید به مدت یک سال در دانشگاه فرهنگیان که ویژه ترتبیت معلمان است ، دوره های تربیت مربی را بگذرانند و مهارت معلمی را بیامورند تا در نهایت از مهرماه سال ۹۵ وارد سیستم آموزش و پرورش شوند.
فانی اضافه کرد : استخدام این پذیرفته شدگان منوط به کسب گواهینامه تدریس و معلمی در رشته های خاص مورد نیاز آموزش و پرورش است.
گفتنی است ، علی اصغر فانی ، وزیر آموزش و پرورش امروز دوشنبه ۱۵ تیرماه با حضور در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از بخش خای مختلف این نمایشگاه بازدید کرد.


آزمون استخدام آموزش و پرورش در اواسط تابستان برگزار می‌شود

باشگاه خبرنگاران : علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران  از اعلام زمان برگزاری آزمون استخدامی در اواسط تابستان خبر داد.وی در ادامه افزود: هم اکنون مجوز ۵ هزار نفر استخدام از سازمان مدیریت اخذ شده است و مربیان بر حسب اعلام نیاز و با توجه به سیاست‌های بومی‌گزینی در این آزمون شرکت خواهند کرد.
رئیس آموزش و پرورش تصریح کرد: رشته‌ها بر حسب نیاز وزارتخانه اعلام می‌شود و همه افرادی که دارای مدرک لیسانس و بالاتر هستند امکان شرکت در آزمون را خواهند داشت.
بنابر این گزارش قریب به سه سال است که متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش چشم به راه خبر‌های خوبی مبنی بر جذب نیرو در این وزارتخانه هستند.
آزمون استخدامی از آغاز تا امروز
در اردیبهشت ماه سال ۹۲ وزیر وقت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی در این وزارتخانه خبر داد و گفت: طبق قانون این آزمون باید طی دو سال در شرایطی برگزار شود که حق هیچ‌یک از همکاران ضایع نشود. اما در آخرین روزهای کاری این وزیر تصمیم بر این شد که معلم‌ها از طریق دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی و فقط در مواردی خاص از طریق آزمون جذب شوند.
در آبان ۹۲ نیز علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد فعلا به جز آزمون مربیان پیش‌دبستانی، آزمون استخدامی نداریم و در صورت اخذ مجوز‌های لازم جذب نیرو خواهیم داشت.
خرداد ماه سال گذشته وزیر آموزش و پرورش زمان پیشنهادی برای مربیان پیش‌دبستانی را ۱۷ مرداد ۹۳ اعلام کرد و گفت: دستورالعمل این آزمون تهیه شده و نیازمند هماهنگی نهایی با معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری است تا ابلاغ شود.
اواخر تیرماه ۹۳ رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: دولت هنوز مجوز استخدامی را برای برگزاری آزمون مربیان پیش‌دبستانی و نیرو‌های شرکتی صادر نکرده است همچنین زمان برگزاری آزمون مشخص نیست.
۴ مرداد ۹۳، وزیر آموزش و پرورش گفت: به زودی زمان برگزاری آزمون مشخص می‌شود.
اما از مهر ۹۴ اظهار نظرها پیرامون این آزمون پررنگ‌تر شد.
۱۹ مهر ۹۳ معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: استخدام مربیان پیش‌دبستانی فعلا منتفی است.
۳۰ مهر ۹۳ باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار پاسخگویی وزیر در مورد اجرای قانون استخدام مربیان پیش‌دبستانی شدند.
۳۰ دی ماه ۹۳ نوبخت معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور گفت: برای جذب نیرو در هیچ دستگاهی منع قانونی نداریم و آموزش و پرورش هر زمان اراده کرد نسبت به استخدام و جذب نیرو اقدام کند.
سه اسفند ۹۳ فانی وزیر آموزش و پرورش گفت: درخواست این وزارتخانه برای استخدام ۵ هزار نفر تنظیم و به دولت ارائه شده است.
۱۸ اسفند ۹۳ بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: تا یک ماه دیگر اطلاعیه برگزاری آزمون استخدام برگزار می‌شود.
۱۶ فروردین ۹۴ بطحایی گفت: آزمون استخدامی تابستان امسال برگزار می‌شود.
۱۳ اردیبهشت ۹۴، فانی گفت: دستورالعمل استخدام ۵ هزار نفر در آموزش و پرورش تا ۱۵ خرداد صادر می‌شود و اولویت با فرزندان فرهنگیان است.
۷ تیرماه ۹۴، سلیمی جهرمی رئیس مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش گفت: برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش قطعی است اما برای زمان آن تصمیم قطعی نداریم.


احتمال ضعیف برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش

خبرگزاری صدا و سیما : رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش گفت: احتمال برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، تابستان امسال بسیار ضعیف است محمدحسین سلیمی جهرمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: علیرغم اینکه اطلاعیه آزمون استخدام آموزش و پرورش را به سازمان مدیریت فرستادیم هنوز پاسخی از سوی این سازمان دریافت نکرده ایم و با توجه به این شرایط  احتمال برگزاری آزمون استخدامی ۵ هزار نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش در تابستان بسیار ضعیف است.
وی با بیان اینکه سازمان سنجش نیز عنوان کرده است که در سال بیش از دو بار نمی توان آزمون استخدامی برگزار کرد گفت: سازمان سنجش زمان برگزاری آزمون های استخدامی را اردیبهشت و آبان هر سال اعلام کرده است و با توجه به اینکه اردیبهشت سپری شده است، احتمال برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در آبان ۹۴ قوت می‌گیرد.
سلیمی جهرمی تاکید کرد: البته ما در حال مذاکره هستیم و سعی داریم این زمان را تغییر دهیم.
وی در خصوص سهمیه مناطق گفت: سهمیه بین مناطق و رشته ها بر اساس نیاز آموزش و پرورش مناطق تعریف می شود و بر همین اساس مناطق محروم سهمیه استخدامی بیشتری نسبت به مراکز استان ها دارند، به خصوص مناطقی که امکان استفاده از نیروهای حق التدریس ندارند در اولویت استخدامی ما جای دارند.


فقط تا ۱۹ تیر مهلت تکمیل فرم اطلاعات مشمولین ماده ۴۸ را دارید

این فرم به منظور جمع‌آوری اطلاعات مشمولین ماده ۴۸ «فرزندان شهداء ، جانبازان ۲۵٪ به بالاتر و آزادگان معزز آموزش و پرورش » واجدین شرایط ذیل نسبت به تکمیل فرم از تاریخ ۱۳۹۴/۰۴/۰۸ لغایت ۱۳۹۴/۰۴/۱۹ اقدام نمایند .
فرزند شهید، فرزند جانباز ۲۵٪ و بالاتر ، فرزند آزاده «اعم از شاغل ، بازنشسته ، ‌فوت شده و یا از کار افتاده»
تذکر: فقط یکی از فرزندان مشمول قانون مذکور می‌تواند از سهمیه مذکور استفاده نماید.

برای تکمیل فرم ثبت‌نام اینجا کلیک نمایید


 استخدام آموزش و پرورش باید به صورت بومی باشد/ تعدیل نیرو لازمه جبران کمبود نیروها 

باشگاه خبرنگاران : غلامرضا عبدالوند عضو شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران در خصوص ضرورت آزمون استخدامی استاندارد گفت: در آموزش و پرورش با توجه به اینکه تعداد دانش‌آموزان از ۱۸ هزار نفر به ۱۳ هزار نفر تقلیل پیدا کرده است، در نتیجه با مازاد نیرو در بسیاری از استانها به ویژه در کلانشهرهایی نظیر تهران روبرو هستیم.
وی تاکید کرد: آزمون استخدامی باید به صورت منطقه‌ای برگزار شود، یعنی افراد بعد از پذیرش در منطقه‌ای خاص قادر به انتقال به کلانشهرها نباشند که تحقق این امر مستلزم مدیریت و برنامه‌ریزی و اختصاص اعتبارات است.
عبدالوند تصریح کرد: در صورتی که پذیرش در آزمون استخدامی به صورت کشوری انجام شود، بسیاری از معلمان پس از مدتی خدمت در مناطق محروم با روشهای مختلف خود را به مناطق برخوردارتر منتقل کرده که این امر زمینه‌ساز تورم نیرو در این شهرها و برهم خوردن توازن توزیع نیرو در کشور می‌شود.
هم اکنون مجوز آزمون استخدامی که از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اخذ شده است، شامل افرادی است که در دانشگاه‌های غیر فرهنگیان تحصیل کرده‌اند.
گفتنی است، توزیع نامناسب معلمین به گونه‌ای است که در کلانشهرها تورم نیرو و در برخی شهرستانها و مناطق کمبود نیرو وجود دارد.
عبدالوند برای این معضل پیشنهاد داد، بهتر است ‌آموزش و پرورش از سیاست تعدیل نیرو استفاده کند.
البته وی به این نکته اشاره داشت که تعدیل نیرو در آموزش و پرورش با توجه به تراکم بالای نیروهای مازاد در کلانشهرها و به خصوص تهران کار آسانی نخواهد بود و با توجه به اینکه این نیروهای مازاد استخدام رسمی‌اند و انتظارات و خدماتی هم دارند، در نتیجه آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد و مستلزم همکاری سازمانهای مختلف در راس آن همکاری دولت است.
تعدیل نیرو لازمه جبران کمبود نیروها است
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین راهکار برای این تعدیل نیرو برآورده کردن توقعات نیروها است و این شرایط باید به گونه‌ای انجام شود که نیروها و دولت به طور متقابل همکاریهای لازم را انجام دهند.
وی همچنین افزود: راهکار بعدی توجه به نیروهای دیپلم است، در حال حاضر معلمان با سابقه کاری ۲۵ – ۲۰ سال داریم که به طرق مختلف همچون سرباز معلم وارد بازار کار شده‌اند، توصیه می‌شود با ارائه تسهیلاتی این افراد از چرخه کاری دور شوند و به طور نیاز به اراده ملی است تا این معضل به راحتی و رعایت همه جوانب رفع شود.
چشم‌انداز کاری پذیرفته شدگان آزمون استخدامی
عبدالوند تصریح کرد: در آزمون استخدامی امسال قرار است هر معلمی از مسیر دانشگاه وارد سیستم کاری آموزشی شود و تا سال ۹۵ خروجی برای بازار کار از طریق آزمون نداریم، در واقع پذیرفته شدگان باید یکسال دوره آموزشی را بر اساس انتظارات دانشگاه فرهنگیان بگذرانند و در صورت کسب نمره قبولی وارد عرصه آموزشی می‌شوند و در غیر این صورت این دوره‌ها برای آنان تمدید می‌شود.
آموزش و پرورش به طراحی اساسی نیاز دارد
عبدالوند به این موضوع اشاره کرد که ما میلیون‌ها لیسانس و فوق‌لیسانس بیکار داریم، پس بهتر است دانشگاه فرهنگیان سطح خود را ارتقا دهد و از بین این افراد دانشجویان را بپذیرد.


بررسی ضوابط جذب ۴۲۰۰ نیرو در آموزش و پرورش تهران

خبرگزاری ایسنا : مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تاکید به کمبود ۴۲۰۰ نیروی انسانی برای آغاز سال تحصیلی پیش رو، راهکار جبران این کمبود را خرید خدمات نیروی انسانی خواند و گفت: با مکانیزم‌هایی نیروی انسانی واجد شرایط را به کلاس درس می‌آوریم. این اقدام تحت ضوابطی است که استخدام تلقی نمی‌شود و رابطه استخدامی ایجاد نمی‌کند که در حال بررسی ضوابط این امر هستیم و پس از تایید، آن را اعلام می‌کنیم.اسفندیار چهاربند در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: برای مهرماه و آغاز سال تحصیلی پیش رو ۴۲۰۰ نیروی انسانی کمبود داریم که مربوط به مقطع ابتدایی و متوسطه دوم و جنس “مرد” می‌شود. در متوسطه نیروی مرد کمبود داریم و در ابتدایی آموزگار چه زن و چه مرد نیاز است.
وی با اشاره به ماده ۵۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که جذب هرگونه نیروی جدید را ممنوع می‌داند عنوان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان باید به بدنه آموزش و پرورش بپیوندند که مهر امسال ورودی نداریم و اولین گروه از سال ۹۵ فارغ‌التحصیل می‌شوند. همچنین نقل و انتقال به تهران ممنوع است. در چنین شرایطی است که هیچ راه قانونی برای تامین معلم نداریم، دست به خرید خدمات آموزشی می‌زنیم.
چهاربند افزود: مهرماه باید کلاس‌ها راه بیفتند و معلم لازم داریم، لذا خرید خدمات نیروی انسانی را انجام می‌دهیم. دانش‌آموز را در مدرسه نگه داشته و با مکانیزم‌هایی نیروی انسانی واجد شرایط را به کلاس درس می‌آوریم. این اقدام تحت ضوابطی است که استخدام تلقی نمی‌شود و رابطه استخدامی ایجاد نمی‌کند. حتما خرید خدمات نیروی انسانی را در سال ۹۴ برای مدارسی که کمبود نیرو دارند، خواهیم داشت. ضوابط مربوطه را اعلام خواهیم کرد؛ در حال حاضر در حال بررسی ضوابط این امر هستیم.
با بیان اینکه عنوان «صندلی خالی در مدارس» به معنای ظرفیت خالی مدارس غیردولتی است و مشمول مدارس دولتی نمی‌شود، اظهار کرد: صندلی در آموزش و پرورش نماد ظرفیت است.
وی افزود: از روش خرید خدمات آموزشی و استفاده از صندلی خالی مدارس در تهران استفاده نمی‌کنیم. دلیل نخست آن است که مدارس غیردولتی عمدتا در مناطق برخوردار تهران هستند و اگر بخواهم علی‌رغم وجود ظرفیت و فضا در مدارس دولتی، از مدارس غیردولتی خرید خدمات کنیم و هزینه‌ای هم بپردازیم دو مساله پیش می‌آید.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، با بیان اینکه اولا کلاسی که باید در مدرسه دولتی با ۳۰ نفر تشکیل و برای آن هزینه شود، حال اگر تعدادی را به مدرسه غیردولتی ببریم، آن هزینه به جای خودش باقی است و فقط تراکم کلاس پایین می‌آید، گفت: خرید خدمات آموزشی زمانی مصداق پیدا می‌کند که با مشکل ظرفیت روبه‌رو باشیم و به علت کمبود فضا ناچار باشیم دانش‌آموز را به مدارس غیردولتی منتقل کنیم. علاوه بر این مشکل بزرگ دیگری هم وجود دارد و آن این است که از یک کلاس ۳۰ نفره، کدام دانش‌آموزها را انتخاب کنیم؟ با کدام ضابطه باید این کار را انجام دهیم؟ این امر امکان ایجاد تبعیض را به وجود می‌آورد.
چهاربند افزود: از سوی دیگر اگر دانش‌آموز را منتقل کردیم، آیا سال آینده هم بودجه و اعتبار هست و دانش‌آموز می‌تواند ادامه بدهد یا باید بازگردد؟.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، با اشاره به اینکه خرید صندلی خالی برای مناطق محروم که ما ظرفیت ایجاد نکردیم و نمی‌توانیم سرمایه‌گذاری کنیم و بخش غیردولتی می‌تواند کمک کند، مفید است، اظهار کرد: باید خرید خدمات آموزشی به کمبودهایمان معطوف شود؛ فعلا فضای آموزشی در تهران معضل نیست و بیشتر با کمبود نیرو روبه‌رو هستیم و در این بخش معضل داریم.


جزئیات نامه ریاست جمهوری برای استخدام ۵ هزار نفر در آموزش و پرورش

خبرگزاری فارس : به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، موضوع برگزاری آزمون استخدامی در آموزش و پرورش برای جذب ۵ هزار نیرو این روزها موارد و مشکلاتی را با خود به همراه داشته است.مشخص نبودن زمان برگزاری این آزمون و نبود هیچ گونه اطلاعاتی درباره موارد برگزاری و حتی شرکت کنندگان آزمون، مخاطبان و داوطلبان ورود به آموزش و پرورش را سر در گم کرده است.
اما اردیبهشت ماه امسال، مجوز کتبی استخدام از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به آموزش و پرورش داده شد؛ در نامه عسگری آزاد جانشین معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری به وزیر آموزش و پرورش، موارد برگزاری آزمون استخدامی در قالب مجوز کتبی ابلاغ شد، که متن نامه به شرح ذیل است:
برادر ارجمند جناب آقای دکتر فانی
وزیر محترم آموزش و پرورش
با سلام و احترام
بازگشت به نامه‌های ۲۱۸۹۲۱ مورخ ۴ بهمن ۱۳۹۳ و شماره ۲۵۱۵۵۲ مورخ ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ و به استناد بند ج و تبصره یک ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری بدینوسیله مجوز استخدام ۵ هزار نفر برای استخدام پیمانی در مشاغل آموزشی تخصیص می‌یابد.
استخدام افراد از محل این مجوز منوط به رعایت بند ت ماده ۲۲۴ قانون برنامه پنجم توسعه و تأمین اعتبار لازم و تنظیم و انتشار آگهی استخدام با رعایت تمامی قوانین و مقررات ذی‌ربط و اولویت مناطق کمتر توسعه یافته، سهمیه استخدامی ایثارگران و معلولان و رعایت دستورالعمل برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای به کارگیری افراد در دستگاه‌های اجرایی موضوع بخشنامه ۹۷۵۷/۹۲/۲۰۰ مورخ ۱۹ مهر ۱۳۹۳ و پس از تعیین این سازمان امکان پذیر می‌باشد.
در تمامی مکاتباتی که برای استخدام افراد از محل این مجوز انجام می‌شود به شماره و تاریخ نامه به عنوان مجوز قانونی استخدام اشاره شود.
شایان ذکر است، استخدام از محل این مجوز صرفاً برای مشاغل آموزشی در مناطقی که با مازاد نیرو مواجه نیستند امکان پذیر است و اختصاص به دانش آموختگان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه به غیر از دانشگاه فرهنگیان دارد و مابقی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها می‌توانند در این آزمون شرکت کنند که پذیرفته شدگان آزمون پس از طی دوره یکساله مهارت‌آموزی در دانشگاه فرهنگیان مطابق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه مذکور به استخدام پیمانی آن وزارتخانه در خواهند آمد.
همچنین با عنایت به بند ۱۶ نامه ۱۷۲۵۵۶/۲۰۶ مورخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ شورای عالی اداری از این پس صدور مجوز استخدام برای آن وزارتخانه در چارچوب احکام قانونی و بر اساس شاخص‌ها و استانداردهای شورای مذکور خواهد بود.
به گزارش فارس، در نامه مذکور بیشتر موارد آزمون استخدامی روشن است اما نکته با اهمیت زمان برگزاری آزمون است که هنوز اطلاعات دقیقی از آن در دست نیست.


آزمون استخدام آموزش و پرورش تا پایان تابستان برگزار می‌شود

خبرگزاری ایسنا: مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرروش تا پایان تابستان امسال خبر داد.محمد فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این پرسش که اختلافاتی میان سازمان مدیریت و آموزش و پرورش در خصوص زمان برگزاری آزمون استخدامی وجود داشت گفت: این مسئله حل شده و قرار است آزمون در تابستان برگزار شود.
وی افزود: در حال حاضر تیمی متشکل از نمایندگان آموزش و پرروش و سازمان مدیریت در حال کار بر روی جزئیات آزمون هستند و بزودی اخبار مربوط از سوی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی اعلام خواهد شد.


تشریح جزئیات سهمیه‌ آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش

خبرگزاری تسنیم : محمدحسین کفراشی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که آموزش و پرورش از احصای اطلاعات مشمولین ماده ۴۸ قانون مقررات مالی دولت خبر داده است،‌ این ماده قانونی به چه موضوعی اشاره دارد؟‌ اظهار داشت:‌ ماد ۴۸ اشاره می‌کند، هر گاه استخدامی در دولت انجام شد باید ۲۵ درصد استخدامی‌ها از میان فرزندان شهدا،‌ آزادگان و جانبازان بالای ۲۵ درصد باشد.وی افزود: آموزش و پرورش امسال برای جذب ۵ هزار نفر آزمون استخدامی دارد بنابراین از فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان آموزش و پرورش خواسته فرم‌های مربوطه را تکمیل کنند تا مشخص شود در رشته‌هایی که قرار است جذب نیرو داشته باشند، چه تعداد از فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان می‌گنجند.
کفراشی گفت:‌ فرزندان فرهنگیان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش دارای اولویت هستند بنابراین ابتدا اولویت با فرزندان شهدا،‌جانبازان و آزادگان آموزش و پرورش است و پس از آن اولویت با سایرین خواهد بود.
مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:‌ از میان ۵ هزار نفری که قرار است در آموزش و پرورش استخدام شوند باید ۲۵ درصد از میان خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران بالای ۲۵ درصد باشند.
طبق گفته‌های علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، فرزندان فرهنگیان، مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی نیز در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش در اولویت هستند.
به گزارش تسنیم، سیدحسن حسینی مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: به منظور جمع‌آوری اطلاعات مشمولان ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (فرزندان شهدا، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و آزادگان معزز آموزش و پرورش ) واجدین شرایط نسبت به تکمیل فرم از تاریخ ۹۴.۰۴.۰۸۴ لغایت ۹۴.۰۴.۱۹ اقدام کنند.
وی در خصوص واجدان شرایط این ماده قانونی‌، تصریح کرد: فرزند شهید، فرزند جانباز بالای ۲۵ درصد و بالاتر، فرزند آزاده (اعم از شاغل، بازنشسته، فوت شده و یا از کارافتاده) مشمولان این ماده قانونی هستند.
حسینی تأکید کرد: فقط یکی از فرزندان مشمول قانون مذکور می‌تواند از سهمیه مذکور استفاده کند.

برای تکمیل فرم ثبت‌نام اینجا کلیک نمایید


چه افرادی می توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند؟/اولویت بندی در پذیرش براساس نیاز های منطقه است

خبرگزاری میزان: مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش درباره برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: این استخدام تنها شامل حال فارغ التحصیلان دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت معلم نمی‌شود، بلکه تمامی افرادی که از سایر دانشگاهای کشور فارغ التحصیل شده‌اند، نیز می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام و شرکت کنند.
چه افرادی می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند؟/ اولویت بندی در پذیرش بر اساس نیازهای منطقه‌ای استمحمد فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره جذب نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی افراد پیش از گذراندن خدمت نظام وظیفه برای ادامه تحصیل جذب دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم می‌شوند، آنها خود به خود جذب آموزش و پرورش خواهند شد.
وی در پاسخ به اینکه چه افرادی می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند؟ افزود: این استخدام تنها شامل حال افرادی نمی‌شود که تحصیلات خود را در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم به اتمام رسانده‌اند، بلکه تمامی فارغ التحصیلان دانشگاهی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور می‌توانند در آن ثبت‌نام  کرده و در آزمون مورد نظر برای استخدام در آموزش و پرورش شرکت کنند.
مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه متقاضیان بر اساس نیاز منطقه و طبق اولویت‌بندی‌هایی تعیین شده انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: براین اساس تنها دانشجویان دانشگاه‌‎های مربوط به این وزارتخانه در اولویت قرار ندارند و سعی ما براین است که افراد را بر اساس نیاز منطقه‌ای استخدام کنیم.
فاضل درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای متقاضیان شغل معلمی نیز گفت: زمان این آزمون هنوز به طور قطع مشخص نیست و در حال حاضر پیگیری‌های در این باره از هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری در حال انجام است.

 

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۴ (برگزاری آزمون قطعی است)

استخدام آموزش و پرورش سال 94 ( تازه ترین اخبار )

استخدام آموزش و پرورش سال 94 (اعلام زمان استخدام)

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۴ (آخرین خبر وضعیت برگزاری آزمون)

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۴ (برگزاری آزمون در مرداد ماه)

 استخدام آموزش و پرورش سال 94 (استخدام 5 هزار نیرو)

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۴ (صدور مجوز برگزاری آزمون)

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۴ (خبر وضعیت برگزاری آزمون)

آخرین جزییات از شرایط برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش

استخدام آموزش و پرورش (استخدام 5 هزار فرهنگی)


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پاسخ معادله را بدهید * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.