توضیحات آگهی استخدامی:

زمان استخدام آموزش و پرورش اعلام شد

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):   علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در نشست فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان، در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران گفت: تا یکماه دیگر شرایط استخدام روی سایت آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت و فرزندان فرهنگیان در اولویت استخدام هستند.
در این مراسم، محمدمهدی گرگیج به نمایندگی از فرهنگیان پیشکسوت، زهرا مسعودی به نیابت از همکاران خواهر و احمد بختیاری به نیابت از همکاران برادر سخنانی در مورد مشکلات و خواسته های فرهنگیان ایراد کردند.
در پایان با حضور وزیر و استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان از خانواده شهدای فرهنگی با اهدای لوح سپاس و هدایا تقدیر به عمل آمد.


اعلام سهمیه استان ها از استخدام ۵ هزار نیروی آموزش پرورش

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر فانی در جلسه شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه وضعیت فعلی آموزش و پرورش آیینه تمام نمای آینده کشور است گفت: همه شاخص ها در حال حاضر نشان از ارتقای وضعیت آموزشی در کشور دارد.
وی افزود: با اجرای سند تحول نظام آموزشی کشور بعنوان نقشه راه آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه شاهد توسعه مسائل فرهنگی، استاندارد سازی و توسعه فضاهای آموزشی و محقق شدن طرح عدالت آموزشی در کشور خواهیم بود.
فانی با تاکید بر اینکه باید در رشته‌هایی که فراوانی بیشتری درهر منطقه دارد، پردیس فرهنگیان ایجاد شود، از پیگیری راه اندازی پردیس دانشگاه فرهنگیان ویژه خواهران و برادران در جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استخدام ۵ هزار نفر در بدنه آموزش و پرورش کشور دقیقا منطبق بر نیاز صورت می گیرد، گفت: اختصاص سهمیه به سراسر کشور، بر اساس ضرورت و اولویت سنجی در نظر گرفته خواهد شد.
فانی با اشاره به اینکه برای تامین بخشی از نیروهای انسانی، طرح پذیرش دانشجومعلم در حال انجام است، افزود: با توجه به شرایط خاص سیستان و بلوچستان، فرایند گزینش در این مرحله با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.
وی افزود: ساخت مدارس شبانه روزی در سطح کشور برای دولت هزینه سنگینی دربر دارد که موجب می شود روند ساخت مدارس جدید با تامل بیشتری صورت گرفت.


احتصاص بیشترین سهمیه استخدامی آموزش و پرورش به سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، علی‌اصغر فانی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان که با حضور مسئولان اجرایی این استان برگزار شد با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام موسی کاظم (ع)، اظهار داشت: نقش معلمی در وجود مبارک پیامبر بزرگ اسلام (ص) عینیت یافته زیرا ایشان نمونه کامل یک معلم برای زدودن نا آگاهی‌ها از جامعه بوده است.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش آیینه تمام‌نمای جامعه و آینده کشور است و هزینه کردن در آموزش و پرورش بزرگترین سرمایه‌گذاری‌ها محسوب می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور در سیستان و بلوچستان، گفت: افزایش رتبه‌های کنکور و نیز ارتقاء دیگر شاخص‌ها در این منطقه از کشور نشان دهنده تلاش بی‌وقفه معلمان زحمتکش این خطه است که جای تقدیر و ستایش دارد.
فانی افزود: شوراهای آموزش و پرورش در این دولت بسیار فعال هستند به طوری که هر ماه یکبار این شوراها تشکیل می‌شود و تشکیل این شواها حلقه همدلی و همزبانی دولت و ملت خواهد بود.
وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه که از سال ۹۵ اجرایی می‌شود، سند توسعه فرصتی خواهد بود برای آموزش و پرورش زیرا مورد حمایت و تاکید مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: عدالت آموزشی، کیفیت آموزشی، تربیت، توسعه و استاندارد سازی فضاها و بسیاری از دیگر بخش‌ها در برنامه توسعه ششم در نظر گرفته شده است.
فانی خاطرنشان کرد: فضا و نیروی انسانی از محورهای اصلی در این استان است که باید به آنها بیشتر توجه کرد در همین راستا برای بحث نیروی انسانی، ایجاد پردیس دانشگاه فرهنگیان را در جنوب استان خواهیم داشت و یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید، پذیرش دانشجو معلم از بوم برای بوم بوده که اجرایی شده است.
وی در زمینه سهمیه استخدامی آموزش و پرورش نیز عنوان کرد: برای این منظور نیز بیشترین سهمیه استخدامی از بین ۵ هزار نفری که در نظر گرفته شده به استان سیستان و بلوچستان اختصاص خواهد یافت.
وزیر آموزش و پرورش همچنین افزود: در بحث استخدام نیرو بر حسب نیاز اولویت رشته و موقعیت جغرافیایی است لذا کف معدل و نمره در پذیرش نیرو بسیار حائز اهمیت خواهد بود تا بتوانیم عدالت آموزشی و توانمندی علمی دانش‌آموزان را مدنظر قرار داده و این مهم تحقق یابد.
فانی به پرداختی‌های معلمان اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است تا پرداخت‌های بیشتری را برای معلمانی که شرایط سخت‌تری دارند، در نظر بگیریم در همین زمینه برای برقراری حق نوار مرزی حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که از محل صرفه‌جویی و توزیع ساماندهی نیروی انسانی تامین شده است.
وی بیان کرد: در حدود ۴۰۶ هزار دانش‌آموز در سطح کشور در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند، در آموزش و پرورش با توجه به اینکه بودجه مدارس شبانه‌روزی و طرح روستا مرکزی در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ دو برابر شده اما به سبب هزینه سنگین اسکان، تغذیه و دیگر امکانات اولویت با توسعه طرح روستا مرکزی و سپس شبانه‌روزی‌ها است.
وزیر آموزش و پرورش همچنین در مورد راه‌اندازی اردوگاه ملی دانش‌آموزی در این استان گفت: چنانچه در این مورد نمایندگان مجلس از طریق ماده ۱۸۰ و استانداری هم همکاری کنند، از محل اعتبارات عمرانی وزارتخانه، یک‌سوم اعتبار مورد نیاز تامین خواهد شد


 مجوز استخدام پنج هزار نفر لیسانس برای امسال دریافت شده است

وزیر آموزش و پرورش گفت: مجوز استخدام پنج هزار نفر لیسانس برای امسال دریافت شده که اطلاعات آن حداکثر تا یک ماه دیگر بر روی سایت آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، علی اصغر فانی عصر پنجشنبه در دیدار صمیمانه با خانواده معلمان شهید، فرهنگیان و دانش آموزان سیستان و بلوچستان در زاهدان افزود: پس از نام نویسی متقاضیان، آزمون استخدامی در تابستان امسال برگزار می شود.
وی ادامه داد: افراد از بین متقاضیان با مدارک لیسانس در رشته های مورد نیاز و جنسیت مورد نظر آموزش و پرورش از طریق آزمون با قید استخدام بومی انتخاب می شوند تا تقاضای انتقال کم شود.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: افراد پذیرفته شده در این آزمون پس از گذراندن دوره یک ساله آموزش روش های تدریس در دانشگاه فرهنگیان به استخدام آموزش و پرورش در می آیند.
فانی تصریح کرد: فرزندان فرهنگیان در شرایط یکسان در اولویت استخدام قرار دارند زیرا با فرهنگ آموزش و پرورش آشناتر و به کارگیری آنان به نفع آموزش و پرورش کشور است و از طرفی به خواسته دیرینه فرهنگیان جامه عمل پوشانده می شود.
وی گفت: دولت در رابطه با رتبه بندی معلمان ۱۳هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال (هزار و ۳۵۰میلیارد تومان) علاوه بر بودجه ۲۵۰هزار میلیارد ریالی (۲۵ هزار میلیارد تومانی) آموزش و پرورش برای امسال پیش بینی کرده و برای سال ۹۵ نیز سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تصویب شده است.
وی شایعات مبنی بر عدم توانایی استفاده تمام معلمان از طرح رتبه بندی را رد کرد و افزود: شاخص های رتبه بندی تا اواسط خرداد ماه قطعی و به تصویب شورای توسعه مدیریتی کشور می رسد و پس از تشکیل پرونده و پیگیری های لازم احکام صادر خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شاخص های رتبه بندی معلمان از وظیفه معلم منبعث می شود و هر معلمی که در چارچوب کاری خود فعالیت بهتری داشته باشد رتبه بهتری خواهد گرفت.
فانی با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان سعی در کاهش تفاوت های درآمدی بین فرهنگیان و سایر کارمندان دولت دارد، افزود: یکی از اهداف این طرح افزایش شایستگی ها و مهارت های حرفه ای معلمان است که موجب فعالیت بیشتر آنان و ارتقای سطح علمی دانش آموزان می شود و هدف دیگر آن افزایش انگیزه در معلمان با افزایش حقوق دریافتی به واسطه ارتقای رتبه است.
وی گفت: در چند ماه اخیر آیین نامه کلاس های چند پایه به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید و پرداخت هایی را بر اساس جدول تنظیم شده به معلمان چند پایه خواهیم داشت.
وی اظهار داشت: سود عاید شده معلمان از صندوق ذخیره فرهنگیان از ابتدای دولت یازدهم معادل سودی است که از زمان تاسیس این صندوق در سال ۷۴ تا قبل از دولت یازدهم به آنان داده شده بود.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تحول در آموزش و پرورش یا اجرای عملی طرح تحول امکان پذیر است که لازمه آن برنامه ریزی و داشتن نقشه راه یعنی فراهم کردن مقدمات است.
وی با اشاره به پهناوری استان سیستان و بلوچستان و دشواری های موجود در کار آموزش و پرورش این استان افزود: حق مرزی برای سیستان و بلوچستان ۴۰ میلیارد تومان بار مالی داشت که با پیگیری های لازم موفق به پرداخت آن شدیم.
فانی گفت: امیدوارم بتوانم پاسدار لایقی برای خون شهدا و ارزش ها و دستاوردهای انقلاب باشم.
به گزارش ایرنا در پایان این نشست از خانواده معلمان شهید استان با حضور وزیر آموزش و پرورش، استاندار سیستان و بلوچستان و معاون سیاسی اجتماعی استاندار تجلیل شد.
وزیر آموزش و پرورش چهارشنبه شب پس از ورود به زاهدان با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان دیدار کرد.
فانی به اتفاق هیات همراه، مدیرکل و معاونان اداره کل آموزش و پرورش صبح روز پنجشنبه با حضور در گلزار شهدا بهشت مصطفی زاهدان ضمن فرائت فاتحه و نثار گل بر مزار شهدا، با آرمان های شهیدان تجدید میثاق کردند.


وزیر آموزش و پرورش به قانون استخدام معلمان پیش‌دبستانی تمکین کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سید شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی صبخ امروز (چهارشنبه) پارلمان در تذکری شفاهی اظهار داشت: طبق تعالیم دینی اگر کسی فریاد مسلمانی را بشنود و به ندای او پاسخ ندهد مسلمان نیست، باید به داد وضعیت حقوقی و معیشتی معلمان کشور رسید چون هیچ تناسبی بین حقوق فرهنگیان با سایر کارمندان دولت وجود ندارد.
وی افزود: از رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و وزیر آموزش و پرورش درخواست دارم به وضعیت حقوقی معلمان زحمتکش در کشور توجه کنند، چرا که معلمان تنها حقوق خود را می‌خواهند.
موسوی در ادامه خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: اگر منتظرید که وزیر آموزش و پرورش کاری برای افزایش حقوق معلمان انجام دهد این آرزو به جایی نخواهد رسید.
نماینده اهواز در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: معلمان برای اداره زندگی خود مجبورند شغل دوم و سوم داشته باشند، آیا سزاوار است معلمانی که بر اساس فرمایشات امام راحل شغل انبیاء را دارند، اینگونه زیر دست و پا له شوند؟ اسلام این بی‌عدالتی را قبول نمی‌کند.
وی همچنین با انتقاد از تفاوت حقوق معلمان با سایر ادارات دولتی، یادآور شد: معلمان کشور با حقوق ماهیانه یک میلیون تومان بازنشست می‌شوند، این در حالی است که بازنشستگان سایر ادارات در یک شهر با حقوق‌های ۴ الی ۶ میلیون تومانی بازنشسته می‌شوند.
موسوی خاطرنشان کرد: اگر طرحی برای ارتقای سطح معیشت فرهنگیان تدوین و اجرایی نشود، حتماً در پیشگاه خداوند در دنیا و آخرت پاسخگو خواهید بود، امروز معلمان در مقابل فرزندان خود شرمنده می‌شوند چون نمی‌توانند در زمان ازدواج به فرزندان خود کمک کنند.
این نماینده مجلس در پایان تأکید کرد: برای پیشرفت کشور باید به وضعیت معلمان توجه کرد، همچنین از وزیر آموزش و پرورش درخواست دارم به قانون مجلس مبنی بر استخدام معلمان پیش‌دبستانی تمکین کند.

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۴ (آخرین خبر وضعیت برگزاری آزمون)

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۴ (برگزاری آزمون در مرداد ماه)

 استخدام آموزش و پرورش سال 94 (استخدام 5 هزار نیرو)

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۴ (صدور مجوز برگزاری آزمون)

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۴ (خبر وضعیت برگزاری آزمون)

آخرین جزییات از شرایط برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش

استخدام آموزش و پرورش (استخدام 5 هزار فرهنگی)

 
 
 
 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پاسخ معادله را بدهید * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.