توضیحات آگهی استخدامی:

 

آخرین اخبار مربوط به استخدام آموزش و پرورش سال 94 :


 ثبت‌نام ‌آزمون استخدامی آموزش و پرورش از ۱۱ مرداد آغاز می‌شود

قاسم احمدی‌ لاشکی امروز در شهرستان نوشهر اظهار کرد: براساس اعلام معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش تا ۴۸ ساعت آینده شیوه‌نامه چگونگی ثبت‌نام آن آماده و در سایت سازمان سنجش کشور قرار می‌گیرد.
وی افزود: از تعداد ۵ هزار نفر، حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر فرزندان شاهد و خانواده ایثارگران و ۳ هزار و ۶۰۰ نفر مربوط به سایر اقشار است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ثبت‌نام از تاریخ یازدهم تا هفدهم مردادماه انجام می‌شود، افزود: آزمون نیز احتمالا در تاریخ ۲۷ شهریور ۹۴ برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: آنهایی که به عنوان مربیان پیش‌دبستانی و خرید خدمات آموزشی سابقه تدریس دارند با شرایط خاص و ویژه‌ای جذب می‌شوند و دارای امتیاز و اولویت هستند.
احمدی لاشکی در پایان گفت: سن برای مدرک لیسانس ۳۰ سال و کارشناسی ارشد حداکثر ۳۵ سال است و کسانی که سابقه تدریس دارند جزو سابقه آنها محسوب شده و از سقف سنی کم می‌شود.


 برگزاری آزمون استخدامی فرهنگیان به سازمان سنجش واگذار شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از واگذاری آزمون استخدامی فرهنگیان به سازمان سنجش خبر داد و گفت:‌ اطلاعیه این سازمان در مورد نحوه برگزاری آزمون هفته آینده منتشر می‌شود.برگزاری آزمون استخدامی فرهنگیان به سازمان سنجش واگذار شد/انتشار اطلاعیه سازمان هفته آینده
ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: هماهنگی‌های لازم برای واگذاری آزمون استخدامی فرهنگیان به سازمان سنجش صورت گرفته است و تنها چند ابهام در مورد اجرای این آزمون باقی مانده که در این رابطه نیز هماهنگی صورت می‌گیرد.
وی افزود: سازمان سنجش اطلاعیه مربوط به برگزاری این آزمون را هفته آینده در سایت سازمان منتشر می‌کند.


فریب پیامک‌های آزمون استخدامی را نخورید

معاون مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش با هشدار نسبت به ارسال پیامک‌هایی در خصوص زمان و جزییات برگزاری آزمون استخدامی این وزارتخانه گفت: جزییات کامل آزمون استخدامی صرفاً از طریق سایت آموزش‌وپرورش منتشر می‌شود.

آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای جذب ۵ هزار نیرو قرار است تابستان امسال برگزار شود. هنوز فراخوان آزمون استخدامی به صورت رسمی از سوی آموزش و پرورش منتشر نشده است اما پیامک‌هایی به صورت گسترده برای مشترکان همراه اول با این محتوا ارسال شده است:‌برگزار آزمون استخدامی آموزش و پرورش در تابستان؛ آگاهی از شرایط و زمان ثبت‌نام ارسال عدد ۳.
رسول پاپایی معاون مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در خصوص این پیامک‌ها گفت:‌ هرگونه اعلام زمان برگزاری آزمون استخدامی،‌ شرایط ثبت‌نام و اطلاعات در رابطه با جزئیات آزمون صرفاً پس از نهایی شدن از طریق پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش و رسانه‌های رسمی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.
وی افزود:‌ وزارت آموزش و پرورش درخصوص ارسال هرگونه پیامک از سوی شماره‌های تبلیغاتی و تحمیل هزینه به داوطلبان و انتشار جزییاتی در زمینه نحوه برگزاری آزمون استخدامی در سایت‌ها به داوطلبان هشدار می‌‌دهد و از آنها تقاضا داریم تا فریب این پیامک‌ها را نخورند.
معاون مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد:‌به محض اینکه هماهنگی‌های لازم صورت گرفت، زمان برگزاری آزمون و جزییات آن از طریق پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.
علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش،‌ روز گذشته در مراسم امضای تفاهمنامه با سازمان زندان‌ها در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: در این زمینه هماهنگی‌های لازم را با سازمان مدیریت نهایی کرده‌ایم و برگزاری این آزمون برعهده سازمان سنجش است.هم اکنون در حال نهایی کردن محتوا، منابع و تاریخ برگزاری آزمون هستیم که امیدواریم در این هفته قطعی شود.
فانی در پاسخ به این سؤال “آیا فراخوان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در هفته جاری اعلام خواهد شد؟” گفت: نسبت به این موضوع امیدوار هستیم و صرفاً بحث هماهنگی‌ها مطرح است؛ چرا که آنچه به آموزش و پرورش مربوط است مدتهاست آماده شده است.


پاسخ آموزش و پرورش به ابهامات پیش دبستانی ها

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری جلساتی در راستای تسهیل صدور مجوز پیش دبستانی‌ها، گفت: این نگاه مدنظر است تا بتوانیم در فرصت اندک باقی مانده تا آغاز سال تحصیلی مجوزهای موقتی صادر و در طول سال تحصیلی، بر اساس استانداردهایی که وجود دارد و سازمان مدارس غیر دولتی اعلام خواهد کرد، مدیران مهدهای کودک دارای دوره پیش دبستانی مجوز دائم دریافت کنند.

محمد دیمه‌ور درباره تکلیف دوره پیش دبستانی که محل اختلافاتی میان بهزیستی و آموزش و پرورش شده، اظهار کرد: تکلیف دوره پیش دبستانی روشن شده است.
وی افزود: حکم معاونت حقوقی ریاست جمهوری دو هفته گذشته صادر شد و در جلسه مشترکی که مسئولان آموزش و پرورش و بهزیستی حضور داشتند، مختصر اختلافاتی که در خصوص چگونگی نظارت و هدایت موسسان مهدهای کودک وجود داشت، حل شد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر و بر این اساس مجوز کلیه مهد کودک‌ها از بدو تولد تا پایان چهارسال سن از سوی سازمان بهزیستی صادر می‌شود گفت: اداره و نظارت کلیه مهدها از چهار تا شش سال تمام بر عهده وزارت آموزش و پرورش است.
دیمه ور تاکید کرد: بنابراین کلیه مهد کودک‌هایی که دوره پیش دبستانی را ارائه می‌کنند باید از آموزش و پرورش مجوز بگیرند.
وی با اشاره به برگزاری جلساتی در راستای تسهیل صدور مجوزها گفت: این نگاه مدنظر است تا بتوانیم در فرصت اندک باقی مانده تا آغاز سال تحصیلی مجوزهای موقتی صادر و در طول سال تحصیلی بر اساس استانداردهایی که وجود دارد و سازمان مدارس غیر دولتی اعلام خواهد کرد مجوز دائم دریافت کنند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره تعداد مهدهای کودکی که باید از آموزش و پرورش برای دوره پیش دبستانی مجوز بگیرند اظهار کرد: اطلاع دقیقی ندارم اما شمار مهدهای کودک به حدود ۱۷ هزار می‌رسد.
دیمه ور در واکنش به اینکه شنیده شده آموزش و پرورش نوآموزانی را که در مراکز غیر تحت پوشش آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی را گذرانده باشند در کلاس اول ثبت نام نمی‌کند گفت: این یک سوء تفاهم بود که برای یک نفر در سازمان بهزیستی پیش آمده بود و درست نبود. منظور ما سنجش بدو ورود به دبستان بود.
وی افزود: اعلام کرده بودیم نوآموزانی که در پیش دبستانی‌های تحت پوشش آموزش و پرورش باشند چون اطلاعاتشان در سامانه سناد وجود دارد در مراکز خود، سنجش آنها را انجام می‌دهیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وقتی مهدهای کودک برای دوره پیش دبستانی خود از ما مجوز بگیرند نظارت بر عهده ماست گفت: در این صورت تامین نیروی انسانی و سایر ضوابط هم بر این مراکز حاکم می‌شود.
وی درباره استخدام حق التدریس مربیان پیش دبستانی در پایه ابتدایی گفت: مجلس اقداماتی در دست دارد اما بنده در جریان آن نیستم.


قطعی شدن آزمون استخدامی آموزش و پرورش در هفته جاری/ برگزاری آزمون در تابستان

 علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه امضای تفاهم‌نامه با سازمان زندان‌ها در خصوص زمان دقیق برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار داشت: هماهنگی با سازمان مدیریت نهایی کردیم و برگزاری این آزمون با سازمان سنجش است که در حال نهایی کردن محتوا، منابع و تاریخ برگزاری آزمون هستیم که امیدواریم در این هفته قطعی شود.وی درخصوص اینکه آیا به صورت قطع و یقین جزییات این آزمون در هفته جاری ابلاغ می‌شود خاطر نشان کرد: امیدواریم، فقط بحث هماهنگی‌ها است و اگر نه آنچه که مربوط به آموزش و پرورش بود مدت‌ها است که آماده شده است.
فانی در خصوص برگزاری این آزمون و محول شدن آن به سازمان سنجش گفت: جلساتی را داشتیم و هماهنگی نهایی باید با سازمان سنجش قطعی شود و سپس موضوع را اعلام می‌کنیم.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا این آزمون در آبان ماه برگزار خواهد شد گفت: خیر، این یک مجوز خاص است که گرفته‌ایم و غیر از آزمون‌های ادواری سازمان سنجش است و آزمون در تابستان برگزار می‌شود.
وی افزود: افرادی که در این آزمون پذیرفته می‌شوند پس از گزینش و مصاحبه یک دوره یک ساله را در دانشگاه فرهنگیان برای آشنایی با حرفه معلمی طی می‌کنند در حالی که استخدام‌‌های ادواری سایر نهادها چنین شرایطی را ندارد زیرا این آزمون براساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان است و اگر گواهینامه معلمی دریافت کنند به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.


زمان آزمون استخدام آموزش و پرورش دهه سوم شهریور

وزیر آموزش و پرورش زمان برگزاری آزمون استخدامی برای بکارگیری ۵۰۰۰ معلم را دهه سوم شهریورماه امسال اعلام کرد. علی‌اصغر فانی در سفر به شیراز، در این باره گفت: تا ۱۰ روز آینده اطلاعیه منابع امتحانی آن از طریق سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش منتشر خواهد شد.
او یادآور شد: این وزارتخانه به دو طریق شرکت در کنکور سراسری و استخدام داوطلبان دارای مدرک لیسانس برای نخستین بار نیروی انسانی مورد نظر خود را تامین می کند.
وی تصریح کرد: هم اینک ۱۰۰ شعبه دانشگاه فرهنگیان در قالب پردیس و دانشکده در سراسر کشور مشغول به فعالیت است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کسانی که در آزمون سراسری امسال پذیرفته شده‌اند می‌توانند بر اساس سیاست بومی گزینی دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کنند.
فانی ادامه داد: امسال برای نخستین بار دارندگان مدرک کارشناسی می‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند و بر اساس آن در صورت پذیرش باید طی یکسال دوره حرفه‌ای معلمی را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند.
وزیر آموزش و پرورش همچنین خاطرنشان کرد: دولت یازدهم از سال گذشته اجرای طرح رتبه‌بندی برای معلمان را در دستور کار قرار داد و ۲۷ اسفند سال گذشته این طرح در هیئت وزیران تصویب شد.
فانی گفت: به موجب این مصوبه، احکام رتبه بندی معلمان از ابتدای مهرماه امسال با اعتبار ۱۳۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۴ اجرا خواهد و در سال ۹۵ نیز اعتبار ۳۵۰۰ میلیارد تومانی اجرای این مهم پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: براساس این طرح معلمان در رتبه های مشخص شده قرار خواهند گرفت و متناسب با آن افزایش احکام حقوقی در ردیف استخدامی انها اعمال خواهد شد.
به گفته وزیر آموزش و پرورش معلمانی که در رتبه نخست قرار می‌گیرند، افزایش ۳۰۰ هزار تومانی و رتبه دوم نیز افزایش ۸۰۰ هزار تومانی حقوقی خواهند داشت.
فانی گفت: در سال ۹۴ موفق به افزایش ضریب فوق العاده شغل معلمی از ۸۰۰ به ۱۵۰۰ شدیم، همچنین در بخش فوق العاده مناطق مرزی، ضریب افزایش امتیازات را از ابتدای تیرماه امسال لحاظ کردیم.
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در حال حاضر ۴۰۱ پژوهش سرای دانش آموزی در کشور وجود دارد که تعداد ۱۰۱ واحد آن در دولت یازدهم ایجاد شده و تا امروز ۶۴ واحد از این پژوهش‌سراها به آزمایشگاه نانو مجهز شده است.


اعلام زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش

آزمون استخدام ۵ هزار لیسانس در آموزش و پرورش دهه دوم یا سوم شهریور در کشور برگزار خواهد شد .

وزیر آموزش و پرورش که برای شرکت در مراسم آغاز سی و سومین دوره مسابقات قران ، عترت و نماز دانش اموزان پسر برگزیده کشور به شیراز سفر کرده است ، در برنامه گفت و گوی سیمای مرکز فارس با اعلام این خبر افزود : دستور العمل و اطلاعیه های مربوط به منابع آزمون استخدامی ، حداکثر تا ده روز آینده در سایت وزرات اموزش و پرورش اعلام می شود .
علی اصغر فانی افزود : در این مرحله برای امسال ، مجوز استخدام ۵ هزار لیسانس از سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، گرفته شده است .
وی با اشاره به تصویب طرح رتبه بندی معلمان در هیات دولت افزود : بر اساس این طرح از یکم مهر امسال ، در احکام فرهنگیان ، مزایای رتبه بندی جدید اعمال خواهد شد .
وزیر آموزش و پرورش با اعلام این که هیات دولت هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان در سال ۹۴ و ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای آن در سال ۹۵ تصویب کرده است ، گفت : بر اساس این طرح ، فرهنگیان در ۴ رتبه در سطوح مختلف رتبه بندی می شوند و حداقل ۳۰۰ هزار تومان و حداکثر ۸۰۰ هزار تومان ، به مبلغ احکام آنان اضافه خواهد شد .


واگذاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش به سازمان سنجش قطعی نیست

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، پیرامون واگذاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش به سازمان سنجش گفت: آموزش و پرورش مکاتباتی را با سازمان سنجش صورت داده است تا آزمون استخدامی آموزش و پرورش به این سازمان واگذار شود.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است: «بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، آزمون استخدامی آموزش و پرورش به سازمان سنجش واگذار شده و در چند روز آینده شرایط و چگونگی آزمون منتشر می‌شود».

اواخر سال گذشته معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از اخذ موافقت برای برگزاری آزمون استخدامی و جذب ۵ هزار نفر در این وزارتخانه خبر داد.

مقرر شده بود که فراخوان این آزمون اواسط فروردین امسال اعلام شود که تاکنون اعلام نشده است.


آزمون استخدامی آموزش و پرورش به سازمان سنجش واگذار شد

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترک شورای معاونان و مدیران کل استان‌ها با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته  ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی شاهد بازگشایی مطلوب مدارس در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موضوع استیضاح، تصریح کرد: رأی اعتماد مجدد نمایندگان به بنده تکلیف ما را مضاعف کرده است تا با تعهدات گذشته و قدرت مضاعف راه رفته را ادامه دهیم.
وی با تأکید بر این که اگر توفیقی هم در آموزش و پرورش حاصل شده است از جانب مدیران حوزه ستادی و استان‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: از معلمان، مدیران آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شخص رئیس جمهور به دلیل اعتماد به بنده تشکر می‌کنم.
فانی با تأکید بر این که ما نباید تصور کنیم که موضوع استیضاح تمام شده است، افزود: مدیران در جابجایی و عزل و نصب‌ها دقت لازم را داشته باشند تا در این خصوص مشکلاتی برای آموزش و پرورش ایجاد نشود تا بتوانیم حمایت‌های بعدی را در آینده برای آموزش و پرورش داشته باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد، با همکاری آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی، کارهای اساسی و زیربنایی برای اعتلای جایگاه جامعه فرهنگیان صورت گیرد.
وزیر آموزش و پرورش، ساماندهی و بهره‌وری مطلوب از نیروی انسانی را موجب حل بخش مهمی از مشکلات آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: استفاده از نیروهای متوسطه دوم در مقاطع متوسطه اول و ابتدایی باید با رعایت ظرافت و دقت صورت گیرد.
وی با تأکید بر اینکه باید نیروی انسانی در آموزش و پرورش کاهش پیدا کند، یادآور شد: برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش، نیروهای این وزارتخانه به زیر یک میلیون نفر یعنی ۹۷۰ هزار نفر رسیده است که با خروج نیروهای بازنشسته طی چند سال آینده شاهد کاهش نیروی انسانی در آموزش و پرورش و تحول در دریافتی معلمان خواهیم بود.
فانی با اشاره به این که طی دوسال گذشته بودجه‌ریزی آموزش و پرورش را ۲.۱ درصد افزایش داده‌ایم، افزود: سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۱.۲ درصد است که اگر بتوانیم سهم آموزش و پرورش را در بودجه به ۱۷ یا ۱۸ درصد برسانیم، کار بسیار ارزشمندی انجام داده‌ایم.
وی با تأکید بر این که ۹۸ درصد بودجه وزارت آموزش و پرورش هزینه جاری است، تصریح کرد: یکی از راه‌های اساسی صرفه جویی در آموزش و پرورش، صرفه جویی در نیروی انسانی است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که در برنامه ششم توسعه کشور بر خلاف سال گذشته که وزیر علوم رئیس بخش آموزش بوده است، یادآور شد: برای اولین بار رئیس شورای بخش آموزش، وزیر آموزش و پرورش است و وزرای دیگر عضو هستند اما مسئولیت بخش آموزش به عهده وزارت آموزش و پرورش واگذار شده است.
فانی اظهار کرد: سال گذشته نقشه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آماده شد که در اجلاس رؤسای آموزش و پرورش، این نقشه راه رونمایی خواهد شد که می‌تواند مبنای کار مدیران در آموزش و پرورش باشد.
وی به رتبه‌بندی معلمان به عنوان یک اقدام چشمگیر در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: افرادی سعی می‌کنند طرح رتبه‌بندی معلمان را یک کار کوچک تلقی کنند در صورتی که این طرح یک طرح با مزیت رقابتی در دولت یازدهم است که در حال تحقق است و امیدواریم در اول مهر این احکام به دست معلمان برسد.
وزیر آموزش و پرورش به استخدام ۵ هزار نفر نیروی جدید در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در کنار پذیرش دانشجو معلمان از سوی دانشگاه فرهنگیان یک پذیرش جداگانه در آموزش و پرورش انجام می‌گیرد که این امر یک کار تأسیسی در آموزش و پرورش است.
فانی به واگذاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش به سازمان سنجش اشاره کرد و افزود: هماهنگی‌های لازم با سازمان سنجش و معاونت توسعه نیروی انسانی ریاست جمهوری صورت گرفته که طی چند روز آینده شرایط و چگونگی آزمون استخدامی در سایت وزارتخانه منعکس خواهد شد.


۱۲۵۰ نفر از سهمیه استخدام ۵ هزار نفری آموزش و پرورش «ایثارگران» هستند

سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترک شورای معاونان و مدیران کل استان‌ها با اشاره به گذشت بیش از دو ماه از زمان عقد قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان، اظهار داشت: امیدواریم با کمک همکاران در استان‌ها بیمه تکمیلی فرهنگیان را با هزینه‎های پزشکی بهتر نسبت به سال ۹۳ داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش، از مدیران کل استان‌ها خواست که حق بیمه فرهنگیان را که به حساب ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها واریز می‌شود بلافاصله به حساب فرهنگیان واریز کنند و در حساب ادارات حتی برای یک روز هم نگهداری نکنند.
وی با تأکید بر اینکه از محل سود مشارکت سایر بیمه‌ها، مصمم هستیم در مرکز استان‌ها کلینیک دندانپزشکی راه‌اندازی کنیم، افزود: توسعه مراکز تخصصی دندانپزشکی در مراکز استان‌ها موجب می‌شود بخش عمده هزینه‌های درمانی فرهنگیان کاهش یابد.
بطحایی با اشاره به اینکه به‌زودی آگهی استخدام ۵ هزار نفر نیروی آموزش و پرورش اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: ۱۲۵۰ نفر از این افراد بر اساس قانون از میان شرکت کنندگان، ایثارگران خواهند بود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه توزیع رشته و منطقه در آزمون استخدامی مشخص شده است، افزود: آگهی استخدام ۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش به زودی اعلام خواهد شد.
وی به راه‌اندازی حساب یکپارچه مدارس اشاره کرد و گفت: حساب مدارس تا پیش از این دولتی بوده که با پیگیری‌های انجام شده یک حساب غیردولتی توسط بانک ملی به نام پشتیبان راه‌اندازی شده است که همه اعتبارات مدارس شامل سرویس مدارس، کمک اولیا و دیگر موارد باید به این حساب یکپارچه واریز شود و این حساب به صورت آنلاین در اداره کل و وزارتخانه قابل رصد است، اما امکان برداشت از آن وجود ندارد.
بطحایی با تأکید بر این که به اعتبارات واریز شده در حساب یکپارچه سود تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: طرح مذکور ماه گذشته در شهرستان‌های تهران رونمایی شد و اواسط مرداد ماه با حضور وزیر آموزش و پرورش به صورت کشوری رونمایی خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش، به کد ۱۷ رقمی شناسه واریز حساب یکپارچه مدارس اشاره کرده و افزود: نام استان، نام منطقه، نوع واریزی پول، کد مدرسه و کد کنترلی در کد ۱۷ رقمی شناسه واریز حساب یکپارچه مدارس قابل مشاهده است.


تأکید وزیر آموزش و پرورش بر برگزاری آزمون استخدامی در تابستان امسال/ اعلام جزئیات استخدام

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «علاقه‌مندان بسیاری منتظر اعلام جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش هستند، این اطلاعات را چه زمانی اعلام می‌کنید؟»، اظهار داشت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش در تابستان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: جزئیات برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

فانی اضافه کرد: برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش به سازمان سنجش واگذار شده و هماهنگی های لازم با سازمان سنجش و معاونت توسعه نیروی انسانی ریاست جمهوری انجام شده است.

اواخر سال گذشته معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از اخذ موافقت برای برگزاری آزمون استخدامی و جذب ۵ هزار نفر در این وزارتخانه خبر داد.

مقرر شده بود که فراخوان این آزمون اواسط فروردین امسال اعلام شود که تا کنون اعلام نشده است.


آگهی استخدام ۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش به زودی اعلام می شود

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش :معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت:اگهی استخدام ۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش به زودی اعلام خواهد شد.به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی بعد از ظهر روز گذشته در نشست مشترک شورای معاونین و مدیران کل استان ها با اشاره به گذشت بیش از دو ماه از زمان عقد قرارداد بیمه تکیمیلی فرهنگیان اظهارکرد: امیدواریم با کمک همکاران در استان ها بیمه تکمیلی فرهنگیان را با هزینه های پزشکی بهتر نسبت به سال ۹۳ داشته باشیم.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش، از مدیران کل استان ها خواست که حق بیمه فرهنگیان را که به حساب ادارات کل آموزش و پرورش استان ها واریز می شود بلافاصله به حساب فرهنگیان واریز کنند و در حساب ادارات حتی برای یک روز هم نگهداری نکنند.
وی با تاکید بر این که از محل سود مشارکت سایر بیمه ها، مصمم هستیم در مرکز استان ها کلینیک دندانپزشکی راه اندازی کنیم، افزود: توسعه مراکز تخصصی دندانپزشکی در مراکز استان ها موجب می شود بخش عمده هزینه های درمانی فرهنگیان کاهش یابد.
بطحایی با اشاره به این که بزودی آگهی استخدام ۵ هزار نفر نیروی آموزش و پرورش اعلام می شود، خاطرنشان کرد: ۱۲۵۰ نفر از این افراد بر اساس قانون از میان شرکت کنندگان ایثارگران خواهند بود.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه توزیع رشته و منطقه در آزمون استخدامی مشخص شده است، افزود: آگهی استخدام ۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش به زودی اعلام خواهد شد.
وی به راه اندازی حساب یکپارچه مدارس اشاره کرد و گفت: حساب مدارس تا پیش از این دولتی بوده که با پیگیری های انجام شده یک حساب غیردولتی توسط بانک ملی به نام پشتیبان راه اندازی شده است که همه اعتبارات مدارس شامل سرویس مدارس، کمک اولیا  و … باید به این حساب یکپارچه واریز شود و این حساب به صورت آنلاین در اداره کل و وزارتخانه قابل رصد می باشد اما امکان برداشت از آن وجود ندارد.
بطحایی با تاکید بر این که به اعتبارات واریز شده در حساب یکپارچه سود تعلق می گیرد ، افزود: طرح مذکور ماه گذشته در شهرستان های تهران رونمایی گردید و اواسط مرداد ماه با حضور وزیر آموزش و پرورش به صورت کشوری رونمایی خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش، به کد ۱۷ رقمی شناسه واریز حساب یکپارچه مدارس اشاره کرده و افزود: نام استان، نام منطقه، نوع واریزی پول ، کد مدرسه و کد کنترلی در کد ۱۷ رقمی شناسه واریز حساب یکپارچه مدارس قابل مشاهده می باشد.


استفاده حداکثری از نیروی انسانی در ساماندهی یک تکلیف است

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش : وزیر آموزش و پرورش، اولویت اول را ساماندهی و سازماندهی نیروی انسان عنوان کرد و گفت: استفاده حداکثری از نیروی انسانی در ساماندهی یک تکلیف است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، دکتر علی اصغر فانی صبح امروز در نشست مشترک شورای معانین و مدیران کل استان ها ، مهر ماه ۹۴ را حساس ترین مهر بعد از انقلاب عنوان و اظهارکرد: مهر ماه ۹۴ اولین شروع سال تحصیلی است که نظام ۳-۳-۶ همه ی دوره های ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم را در بر می گیرد.
وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به این که در سال تحصیلی جدید ، کلاس اول در پایه متوسطه دوم وجود ندارد، تصریح کرد: در متوسطه دوم یک پایه کاهش می یابد و فضای آموزشی، تجهیزات آموزشی و نیروی انسانی به اندازه یک پایه آزاد می شود و این موضوع باید به طور منطقی و اصولی ساماندهی شود.
وی با تاکید بر این که ساماندهی نیروی انسانی، منابع و تجهیزات هرچقدر دقیق تر صورت گیرد سال های آینده آرامش بیشتری بر آموزش و پرورش حاکم خواهد شد، افزود: ساماندهی نیروی انسانی امسال یک کار موقتی نیست چرا که در متوسطه دوم برای همیشه سه پایه خواهیم داشت.
فانی به بازنشستگی ۳۸ هزار نیروی انسانی در امسال اشاره و خاطرنشان کرد: همانند سال گذشته با توجه به خروج نیروی انسانی از آموزش و پرورش و افزایش جمعیت دانش آموزان و عدم ورود فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در مهر ماه ۹۴ ضرورت دارد که در ساماندهی نیروها دقت لازم صورت گیرد تا امسال هم همانند مهر گذشته هیچ کلاس درسی بدون معلم نماند.
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: بر اساس مصوبه بودجه سال ۹۴ مجلس شورای اسلامی، واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوص ممنوع شده است که این امر محدودیت هایی برای آموزش و پرورش ایجاد کرده است .
وی با تاکید بر این که معتقدیم که تعداد نیروی انسانی آموزش و پرورش باید در حدود ۷۵۰ هزار نفر ثابت نگه داشته شود، افزود: باید تلاش کنیم تا نسبت دانش آموز به معلم را به عدد ۱۵ برسانیم چرا که مطالعات نشان میدهد این شاخص دانش آموز به معلم در دنیا متعارف است.
فانی با اشاره به این که نباید نیروی انسانی جدید وارد آموزش و پرورش شود، افزود: باید ساماندهی نیروی انسانی را سخت گیرانه تر انجام دهیم و اولویت اول را سازماندهی نیروی انسانی بر اساس استفاده حداکثری از نیروی انسانی موجود به عنوان یک تکلیف اجرا کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که مشکلات معیشت فرهنگیان حل نمی شود مگر با کاهش نیروی انسانی آموزش و پرورش، تصریح کرد:اگر نیروی انسانی آموزش و پرورش از یک میلیون به ۷۵۰ هزار نفر برسد ۳۳ درصد حقوق فرهنگیان افزایش خواهد داشت و هرچقدر بیشتر صرفه جویی کنیم بهتر می توانیم مشکل معشیت معلمان را حل کنیم.
وی با تاکید بر این که باید به سمت افزایش بهره وری بر اساس امکانات آموزش و پرورش به خصوص نیروی انسانی برویم، افزود: امیدواریم تدبیر دولت یازدهم در ایجاد امید بین دانش آموزان و همکاران فرهنگی راهگشای تحقق در عدالت آموزشی شود.


ابهام در متولی برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش

متولی برگزاری آزمون استخدامی ۵ هزار نیرو آموزش و پرورش مشخص نیست و تا کنون با سازمان سنجش و آموزش کشور و حتی با مرکز سنجش آموزش و پرورش در این باره هماهنگی نشده است.

وزیر آموزش و پرورش در هفتم اردیبهشت از دریافت مجوز استخدام پنج هزار نیرو در آموزش و پرورش از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خبر داد اما هیچ جزییاتی از آن زمان برای برگزاری آزمون مذکور منتشر نشده است. البته وعده هایی از انتشار اطلاعیه و جزییات از سوی وزیر و دیگر مسوولان وزارت آموزش و پروش داده شده که هیچ کدام عملی نشده است و همچنان وضعیت برگزاری آزمون استخدامی در هاله ای از ابهام و بلاتکلیفی به سر می برد.

نه تنها هنوز زمان برگزاری آزمون مشخص نیست بلکه برگزاری آزمون استخدامی ۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش متولی مشخصی نیز ندارد. همانند اطلاعات قطره چکانی که هر دفعه به شکل های مختلف از جزییات آزمون استخدامی منعکس می شود. از مشخص شدن متولی برگزاری آزمون که سازمان سنجش و آموزش کشور است یا مرکزسنجش آموزش و پرورش نیز اخبار مختلفی به گوش می رسد.

وزیر آموزش و پرورش چند ماه پیش گفته بود که برای برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید با سازمان سنجش و آموزش کشور هماهنگ کنیم اما فانی در ۱۶ تیرماه اظهار کرد؛ آزمون استخدامی آموزش و پرورش به صورت مستقل و جدا از آزمون فراگیر سازمان سنجش آموزش کشور برگزار خواهد شد و نحوه اجرای آن نیز بر عهده آموزش و پرورش گذاشته شده است.

آموزش و پرورش مکاتبه رسمی با سازمان سنجش برای برگزاری آزمون نداشته است

در این ارتباط ابراهیم خدایی درباره هماهنگی آموزش و پرورش با سازمان سنجش برای برگزاری آزمون استخدامی پنج هزار نیرو در این وزارتخانه، گفت: وزارت آموزش و پرورش نامه‌ای برای سازمان سنجش درباره هزینه‌های برگزاری آزمون و مواد آن ارسال کرده است اما هنوز آموزش و پرورش به صورت رسمی مکاتبه ای با سازمان سنجش مبنی بر تقاضای همکاری در برگزاری آزمون نداشته است.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور تصریح کرد: رسماً وارد فاز اجرایی آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش نشده‌ایم و ارسال نامه از سوی این وزارتخانه درباره هزینه ها و مواد آزمون دلیل بر همکاری نیست.

برگزاری آزمون ۵ هزار نیرو آموزش و پرورش بر عهده مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش نیست

همچنین عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش نیز در همین ارتباط می گوید: برای برگزاری آزمون ۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش چیزی به مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ابلاغ نشده است.

وی افزود: ممکن است با سازمان سنجش و آموزش کشور برای برگزاری آزمون هماهنگی هایی صورت گیرد اما با ما صحبتی درباره برگزاری آزمون نشده است.

با این اظهارات مشخص می شود که متولی برگزاری آزمون استخدامی ۵ هزار نیرو آموزش و پرورش سازمان سنجش و آموزش کشور و حتی مرکز سنجش آموزش و پرورش کشور نیست.

وزیر آموزش و پرورش اما در ۲۲ تیرماه سال جاری طی مصا حبه ای گفت که؛ هماهنگی‌های داخل وزارت آموزش و پرورش کاملا انجام شده است و مشکلی وجود ندارد، براساس پیگیری‌هایی که انجام داده ام و گزارشی که دریافت کرده ام، قول آخر این هفته (۲۹ تیر ماه)را برای اعلام جزییات آزمون استخدامی گرفتم.

وی گفته بود: اطلاعات تکمیلی برگزاری آزمون، محتوای آزمون، سرفصل‌ها و تاریخ برگزاری آزمون در این زمان مشخص خواهد شد. به هر حال ما پیشنهاداتمان را داده ایم و باید به تایید معاونت توسعه مدیریت ریاست جمهوری برسد و به محض تایید شدن جزییات را اعلام خواهیم کرد.

حال باید منتظر بود و دید پس از قریب سه ماه از دریافت مجوز استخدام پنج هزار نیرو در آموزش و پرورش، بالاخره وضعیت این تکلیف استخدامی به کجا منتهی شده و البته قبل آن جزئیاتی از قبیل متولی برگزاری آزمون استخدامی مشخص می شود یا نه.


جزئیات نامه آموزش و پرورش درباره آزمون استخدام ۵ هزار نیرو

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: آموزش و پرورش نامه‌ای برای برآورد هزینه اجرای آزمون استخدامی پنج هزار نیرو به ما ارسال کرده است، اما آموزش و پرورش رسما تقاضای همکاری در برگزاری آزمون نداشته است.ابراهیم خدایی درباره هماهنگی آموزش و پرورش با سازمان سنجش برای برگزاری آزمون استخدامی پنج هزار نیرو در این وزارتخانه، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش نامه‌ای برای سازمان سنجش درباره هزینه‌های برگزاری آزمون و مواد آن ارسال کرده است.

وی افزود: اما هنوز آموزش و پرورش به صورت رسمی مکاتبه ای با سازمان سنجش مبنی بر تقاضای همکاری در برگزاری آزمون نداشته است.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور تصریح کرد: رسماً وارد فاز اجرایی آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش نشده‌ایم و ارسال نامه از سوی این وزارتخانه درباره هزینه ها و مواد آزمون دلیل بر همکاری نیست.


آخرین جزئیات استخدام آموزش و پرورش

علی صفدری معاون توسعه مدیریت سرمایه انسانی سازمان مدیریت در پاسخ به این سوال فارس آخرین وضعیت استخدام‌های آموزش و پرورش چیست، تصریح کرد: هنوز زمان قطعی مشخص نیست و با وزیر آموزش و پرورش هماهنگ شده تا متناسب با مقطع تحصیلی آینده تصمیم‌گیری شود.

معاون توسعه مدیریت سرمایه انسانی سازمان مدیریت گفت: تا پایان هفته دستورالعمل مربوط به استخدام آموزش و پرورش نهایی می‌شود و احتمالاً‌ آزمون آن در شهریور ماه برگزار شود.

معاون توسعه مدیریت سرمایه انسانی سازمان مدیریت در مورد استخدام ۸ هزار نفر در دولت بیان داشت: این موضوع به تدریج در حال انجام است و از اول امسال بر اساس آمار و اطلاعاتی که استان‌ها ارائه داده‌اند، افراد به تدریج وارد دستگاه‌های اجرایی می‌شوند.

صفدری با اشاره به اینکه فرآیند اجرایی این استخدام‌ها در حال انجام است، افزود: مباحث مربوط به کارآموزی و فرآیند جذب آنها انجام می‌شود و بودجه آن نیز تامین شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درخواست جدیدی استخدام از سوی دستگاه‌ها وجود دارد عنوان کرد:‌ دستگاه‌های جدیدی پیشنهادات خود را ارائه داده‌اند و این مباحث در حال بررسی است و رویکرد استخدام و جذب بر اساس پست‌های تخصصی و ستادی خواهد بود البته چارچوبی برای این مباحث تعیین شده که سند برنامه نیروی انسانی خود را به سازمان ارائه کنند تا نقطه تعادل عرضه و تقاضای نیروی انسانی مشخص شود.

 

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۴ (آزمون استخدام در تابستان)

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۴ (برگزاری آزمون قطعی است)

استخدام آموزش و پرورش سال 94 ( تازه ترین اخبار )

استخدام آموزش و پرورش سال 94 (اعلام زمان استخدام)

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۴ (آخرین خبر وضعیت برگزاری آزمون)

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۴ (برگزاری آزمون در مرداد ماه)

 استخدام آموزش و پرورش سال 94 (استخدام 5 هزار نیرو)

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۴ (صدور مجوز برگزاری آزمون)

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۴ (خبر وضعیت برگزاری آزمون)

آخرین جزییات از شرایط برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش

استخدام آموزش و پرورش (استخدام 5 هزار فرهنگی)


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پاسخ معادله را بدهید * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.