توضیحات آگهی استخدامی:

برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش قطعی است/ زمان آزمون هنوز مشخص نیست

خبرگزاری فارس : محمدحسین سلیمی جهرمی رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «آیا تاریخ برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش مشخص شده است؟»، اظهار داشت: متأسفانه تاریخ برگزاری آزمون استخدامی هنوز مشخص نشده است.
وی افزود: در حال پیگیری هستیم تا با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری هماهنگی‌های این آزمون را انجام دهیم.
سلیمی جهرمی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «آیا امکان برگزاری آزمون در فصل تابستان وجود دارد؟»، خاطرنشان کرد: بحث این موضوع است، اما هنوز جواب قطعی داده نشده است.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری این آزمون، گفت: برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش قطعی است.


کمبود ۳ هزار معلم در مدارس ابتدایی اصفهان

خبرگزاری فارس : به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رحیم محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به روند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس هر سال بر اساس بخش‌نامه وزارت آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.وی با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان دوره ابتدایی از ابتدای خردادماه سال جاری آغاز شده و قرار بود که تا پایان خرداد ماه سال جاری پایان یابد، اضافه کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه نیز پس از پایان امتحانات آنها آغاز شده و ثبت‌نام این دانش‌آموزان در مدارس تا پایان تیر ماه جاری ادامه دارد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان پایه اول باید پس از مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت برای ثبت‌نام خود به مدارس مراجعه کنند، تصریح کرد: متوسطه اول خروجی‌های دوره ابتدایی هستند.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی آتی ورودی متوسطه دوم نداریم و یک پایه به متوسطه اول اضافه می‌شود، ادامه داد: بهترین مدرسه، نزدیک‌ترین مدرسه است، به عنوان شعار آموزش و پرورش در راستای انتخاب مدرسه دانش‌آموزان است.
محمدی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی آتی آزمون ورودی مدارس هیئت امنایی در دوره ابتدایی و متوسطه دوم حذف می‌شود، تاکید کرد: در دوره متوسطه اول نیز این آزمون با حداقل شرایط برگزار می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه ما با اجرای نظام ۶+۳+۳+ هنوز در دوره ابتدایی از نظر کمبود نیروی انسانی با مشکل مواجه هستیم، افزود: هنوز نتوانسته‌ایم کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی را جبران کنیم و ما با کمبود ۳ هزار معلم در دوره ابتدایی مواجه هستیم.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه همچنین در سال تحصیلی آتی باید در دوره متوسطه اول یک‌سوم نیروی انسانی اضافه شود، گفت: تلاش می‌کنیم که از نیرو‌های مازاد در پایه‌های دیگر کمبود نیروی انسانی در دوره متوسطه اول را جبران کنیم.
وی با بیان اینکه ما در راستای رسیدن به استاندارد‌ها در حوزه نیروی انسانی و فضای آموزشی در مدارس استان تلاش می‌کنیم، اظهار کرد: آموزش و پرورش در شرایط بد اقتصادی قرار دارد و در برخی از مناطق ناچار به دونوبته کردن مدارس در دوره ابتدایی هستیم.
محمدی با تاکید بر اینکه با توجه به مصوبه شورایعالی آموزش و پرورش مردودی در پایه اول متوسطه دوم نداریم، ادامه داد: توسعه متوازن رشته‌های نظری و توسعه رشته‌های فن و حرفه‌ای و کار و دانش به عنوان سیاست‌هایی است که در استان و کشور دنبال می‌شود.
وی با اشاره به اینکه استان اصفهان در سال گذشته در این دو شاخص جزو سه استان برتر کشور شناخته شد، تصریح کرد: همچنین در سال گذشته استان اصفهان در کنکور سراسری رتبه دوم کشوری را کسب کرد.


کمبود ۷ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان

خبرگزاری فارس : معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش وپرورش خوزستان از کمبود هفت هزار نیروی انسانی در سطح ادارات آموزش و پرورش خوزستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سیروس خدادادی عصر امروز در جلسه هیئت رئیسه سازمان منطقه آزاد اروند برای ساماندهی مدارس و توسعه آموزشی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اظهار کرد: وضعیت آموزش و پرورش خوزستان در میان ۳۲ استان کشور نامطلوب است.
وی افزود: در سطح ادارات آموزش و پرورش استان مشکلاتی به لحاظ زیر ساخت‌ها و کمبود نیروی انسانی وجود دارد.
وی با تاکید بر کمبود هفت هزار نیروی انسانی مورد نیاز در سطح ادارات آموزش و پرورش استان، ابراز امیدواری کرد تا با توجه به سهمیه خوبی که وزارت آموزش و پرورش از بابت محرومیت‌هایش در جذب نیرو داده است بتوان در آزمون استخدامی که در تیرماه برگزار می‌شود این نیروها را جذب کنیم.
وی اظهار داشت: متاسفانه آموزش و پرورش در سطح استان خوزستان به دلیل شرایط آب و هوایی دارای تقویم آموزشی مناسب نیست.
وی در بخشی از سخنان خود در خصوص داشته‌های آموزش و پرورش استان خوزستان در زمینه امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و غیره تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش خوزستان دارای ۶۵ هزار پرسنل، ۹۲۰ هزار دانش آموز، هشت هزار و ۵۰۰ آموزشگاه، ۳۸ هزار کلاس درس و ۴۱ منطقه آموزش و پرورش در سطح استان است.
وی یادآور شد: از اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش در سال جاری تنها هفت درصد آن سهم خوزستان است.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سال گذشته سهم ما از اعتبارات وزارت خانه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود که ۹۸.۵ درصد آن بابت پرداخت حقوق هزینه شد.
خدادادی با بیان اینکه آموزش و پرورش تنها دستگاهی است که بودجه ملی دارد، افزود: با ۱.۵ درصد از سهم یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی اعتبارات استان خوزستان چه گره‌ای از مشکلات آموزشی استان باز خواهد شد، آموزش و پرورش برای رفع مشکلاتش نیاز به همراهی و کمک اولیاء دانش آموزان، خیران و سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها دارد.
به گفته وی شهرهای آبادان و خرمشهر دارای ۷۸ هزار دانش آموز، چهار هزار و ۷۰۰ پرسنل، ۴۷۰ آموزشگاه و سه هزار و ۳۰۰ کلاس درس هستند.
وی اظهار داشت: بنیاد برکت در استان خوزستان معادل ۳۰ سال خدمات آموزشی، تجهیزاتی و غیره در بخش آموزش و پرورش ارائه کرده است.
وی در پایان بر لزوم تشکیل کارگروهی متشکل از سازمان منطقه آزاد اروند، ادارات آموزش و پرورش شهرهای آبادان و خرمشهر و صاحبان نظر در جهت بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای منطقی رفع آنها و پیگیری تا حصول نتیجه قطعی تاکید و تصریح کرد: در این مسیر اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز برای پیشرفت و ارتقاء سطح آموزش از هیچ کمک و همراهی دریغ نخواهد کرد.


اختصاص ۵۰ درصد استخدام های جدید آموزش و پرورش به هنرستان‌ها

خبرگزاری فارس : به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید مصطفی آذرکیش عصر امروز در گردهمایی معاونان آموزشی کارشناسان آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در اردبیل اظهار کرد: امسال تلاش‌های خوبی برای ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی صورت گرفته که این مهم سبب استفاده مناسب از منابع موجود می‌شود به طوریکه بیش از ۵۰ درصد استخدام ۵ هزار نفری در سال‌جاری به هنرستان‌ها اختصاص می‌یابد.
وی تصریح کرد: افزایش و توسعه همه‌جانبه مشارکت‌ها که یکی از سیاست‌های پنجگانه وزیر بوده در حوزه آموزش‌های کار و دانش با کیفیت‌بخشی و توسعه آموزش‌های مهارتی خارج از مدرسه و نیز انجام و عملیاتی کردن تفاهم‌نامه‌های همکاری با سایر دستگاه‌ها، نمود عینی پیدا کرده که امیدواریم با توسعه این مشارکت‌ها گام‌های بسیار خوبی در جهت نیل به اهداف آموزش‌های کار و دانش برداشته شود.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره دوم کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای نظام آراستگی ۵S در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش استان اردبیل سبب جذابیت بیشتر محیط‌های هنرستان‌ها، افزایش بهره‌وری و همچنین استفاده بهینه از تجهیزات کارگاهی موجود شده که این مهم باید الگوی سایر استان‌های کشور قرار گیرد.
آذرکیش با قدردانی از عوامل هنرستانی و اداری برای کیفیت‌بخشی آموزش‌های مهارتی افزود: مدیران هنرستان‌ها باید رهبران آموزشی باشند تا بتوانند مجموعه تحت مدیریت خود را برای رسیدن به اهداف آموزش و پرورش یاری کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره دوم کار و دانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امسال در بحث تخصیص اعتبارات تجهیزات هنرستان‌ها رشد ۴۰ درصدی پیش‌بینی شده است، خواستار آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی برای همگامی با نیازهای مهارتی جامعه شد.


استخدام ۲۰۰معلم آموزش خانواده

باشگاه خبرنگاران : مدیر کل آموزش وپرورش هرمزگان از استخدام۲۰۰ مدرس آموزش خانواده در سال جدید خبر داد.
استخدام ۲۰۰مدرس آموزش خانوادهبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از بندرعباس؛ کرمپورافزود: برای اجرای این طرح به ۶۰۰میلیون ریال اعتبار نیاز است. با تاکید بر اهمیت برگزاری نشست های آموزش خانواده در مدارس گفت: این مدرسان پس از طی مراحل قانونی و گذراندن مراحل آزمون – مصاحبه و دوره آموزشی جذب می شوند وی گفت: باید به ازای هر ۵ مدرسه یک مدرس آموزش خانواده حضور داشته باشد.
مدیر کل آموزش وپرورش هرمزگان هدف از اجرای این طرح را کمک به تعادل و استحکام خانواده و ارتقاءسطح بینش و معلومات خانواده ها برای پیشگیری از بروز اختلافات خانوادگی، تحصیلی و تربیتی فرزندان و کمک به مسائل و مشکلات خانوادگی و تربیتی فرزندان از طریق ارائه خدمات مشاوره ای اعلام کرد.


قرار دادن برنامه آزمون استخدام آموزش و پرورش به‌زودی به سازمان مدیریت

خبرگزاری فارس : به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمد حسین سلیمی جهرمی رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش با اشاره به روند پیگیری آزمون استخدامی این وزارتخانه، اظهار داشت: برنامه چگونگی برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش به زودی در اختیار سازمان مدیریت قرار می‌گیرد و پس از طی مراحل اداری و تأیید نهایی توسط سازمان مدیریت، اطلاعات مورد نیاز علاقمندان بر روی سایت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.سلیمی جهرمی با بیان اینکه در آزمون استخدامی آموزش و پرورش تنوع رشته‌های مورد نیاز زیاد خواهد بود، خاطرنشان کرد: به زودی جزئیات آزمون و میزان نیاز مناطق به رشته‌های مختلف اعلام می‌شود.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش گفت: طی هفته‌های آینده اطلاعات نهایی در خصوص برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش بر روی سایت این وزارتخانه قرار می‌گیرد.


 آخرین خبرها از استخدام آموزش و پرورش اولویت با مناطق محروم است

خبر آنلاین: فرصت دو هفته‌ای که پیش از این آموزش‌وپرورش برای انتشار اطلاعیه آزمون استخدامی از آن یاد کرده بود به پایان رسید. حالا رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌وپرورش درخصوص آخرین سرنوشت برگزاری آزمون توضیحاتی را ارائه کرده است.محمدحسین سلیمی جهرمی  در پاسخ به این پرسش که فرصت دو هفته‌ای آموزش و پرورش برای انتشار صدور اطلاعیه آزمون استخدامی به پایان رسیده و هنوز هیچ محتوایی در این خصوص منتشر نشده است، اظهار داشت: باید منتظر بود تا اطلاعیه مربوطه بر روی سایت وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.
وی افزود: هنوز در حال برنامه‌ریزی در خصوص آزمون استخدامی هستیم. ۵ هزار سهمیه در این زمینه داریم که این سهمیه باید بین مناطق کشور و در رشته‌های مختلف توزیع شود. بر مبنای این توزیع، اطلاعیه‌ای صادر خواهد شد که زمان دقیق برگزاری آزمون، شرایط و منابع درسی را مشخص می‌کند.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش ادامه داد: تا زمانی که مشخص نشود در چه رشته‌هایی قرار است، جذب نیرو داشته باشیم نمی‌توان منابع آموزشی را به طور ددقیق تعیین کرد چون این منابع مرتبط با رشته‌هایی است که هر فرد قرار است در آن آزمون داده و استخدام شود.
سلیمی‌جهرمی ادامه داد: در این زمینه در حال برنامه ریزی هستیم و هنوز نتیجه نهایی اعلام نشده است پس از جمع‌بندی نهایی آن را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تأیید ارسال خواهیم کرد.
وی افزود: اولویت استخدام با مناطق محروم است ولی این بدین معنا نیست که در مراکز شهرها جذب نیرو نخواهیم داشت. براساس نیازها و معیارهای خود اقدام به جذب نیرو خواهیم کرد و بیشتر به نیاز نسبی توجه داریم تا نیاز مطلق.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که زمان دقیق برگزاری آزمون چه تاریخی است، گفت: اگر هم اکنون زمانی را اعلام کنیم و به تأخیر بیفتد ممکن است تلقی بدقولی شود بنابراین نمی‌توانیم زمان دقیقی را اعلام کنیم.
سلیمی جهرمی در پاسخ به این پرسش که آیا آزمون استخدامی تابستان برگزار می‌شود یا آبان‌، بیان کرد: این موضوع بستگی به تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دارد. ما پس از توزیع سهمیه و تعیین رشته‌ها آن را به تأیید نهایی به سازمان مدیریت ارسال خواهیم کرد و زمان دقیق برگزاری آزمون نیز باید به تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برسد.
به گزارش تسنیم، پیش از این و در تاریخ ۱۱ خرداد،‌سیدمحمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در برنامه متن و حاشیه شبکه سه سیما اظهار داشت: ضوابط و جداول توزیع رشته‌های آزمون استخدامی مشخص شده و در این زمینه منتظر تأیید نهایی سازمان مدیریت هستیم.
وی در خصوص اعلام رد اخبار استخدامی اخیر از سوی وزیر آموزش و پرورش افزود: این مسئله درخصوص سایت‌های جعلی عنوان شده است که با هدف سودجویی اقدام به ثبت نام از داوطلبان کرده‌اند.
معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: سازمان مدیریت هر ۶ ماه آزمون استخدامی برگزار می‌کند و از آنجا که چندی قبل این اقدام انجام شده است باید در ۶ ماهه دوم سال آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار شود، اما درخواست آموزش‌وپرورش از سازمان مدیریت این است که اجازه برگزاری آزمون در نیمه اول سال را صادر کنند تا در سال تحصیلی جدید پذیرفته شدگان بتوانند دوره یکساله خود را در دانشگاه فرهنگیان شروع کنند.
وی اضافه کرد: اگر سازمان مدیریت استدلال‌های ما را بپذیرد پیش بینی می‌شود این آزمون در اواخر مرداد برگزار شود. هم‌اکنون مشغول مذاکره با سازمان مدیریت هستیم و اگر آنها را متقاعد کردیم حداقل تا دو هفته آینده اطلاعیه مربوط به آزمون استخدامی را منتشر خواهیم کرد. در این آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی و فرزندان فرهنگیان طبق مصوبه مجلس در شرایطی برابر از اولویت ثبت نام برخوردارند.


مهلت دو هفته‌ای آموزش و پرورش تمام شد/ همچنان از جزئیات آزمون استخدامی خبری نیست

خبرگزاری فارس :مهلت دو هفته‌ای که معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در خصوص اعلام فراخوان آزمون استخدامی از آن یاد کرده بود، به پایان رسید و خبری از اطلاعیه‌ای در این خصوص نیست.
خبرگزاری فارس: مهلت دو هفته‌ای آموزش و پرورش تمام شد/ همچنان از جزئیات آزمون استخدامی خبری نیست
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، استخدام در آموزش و پرورش چند سالی است که انجام نشده و بسیاری در انتظار اعلام فراخوان استخدام در آموزش و پرورش هستند.
در سال گذشته موضوع برگزاری آزمون استخدامی برای مربیان پیش دبستانی یکی از موضوعات مهم بود که باید مطابق با مصوبه مجلس شورای اسلامی انجام می‌شد که این امر محقق نشد و در نهایت مجلس پرونده وزیر آموزش و پرورش را به نشانه استنکاف از اجرای قانون به قوه قضائیه ارجاع داد.
اواخر سال گذشته بود که از سوی معاون وزیر آموزش و پرورش خبری مبنی بر استخدام پنج هزار نفر در آموزش و پرورش اعلام شد و از آن روز به بعد تلاطم در انتشار جزئیات این آزمون بالا گرفت.
از زمان اعلام برگزاری این آزمون مکرراً مسئولان آموزش و پرورش اولویت داشتن مربیان پیش دبستانی در آزمون استخدامی را مطرح کردند، اما این مربیان که تعداد آنها چیزی حدود ۴۰ هزار نفر است، اعتراضاتی به همین شیوه پذیرش داشتند.
پس از اعلام معاون وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اعلام جزئیات آزمون تا یک ماه آینده، همگان در انتظار اطلاعیه برگزاری این آزمون و جزئیات آن بودند که قرار بود تا اواخر فروردین ماه منتشر شود که باز هم هیچ خبری از این جزئیات و اطلاعات نشد.
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در ۲۴ فروردین ۹۴ و در حاشیه «همایش یاس مهربانی» درباره آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، اظهار کرد: «مجوز استخدام شفاهاً داده شده است، زمان آن مشخص و آزمون را سازمان سنجش و آموزش و پرورش مشترکاً برگزار می‌کنند؛ روز گذشته هم پیگیر بودم تا این مجوز کتباً ابلاغ شود. به مجرد آنکه مجوز کتباً ابلاغ شود دستورالعمل مربوط صادر خواهد شد و همه جزییات در آن مشخص است.»
به گزارش فارس، پس از کش و قوس‌های فراوان در خصوص مجوز برگزاری آزمون استخدامی، در نهایت وزیر آموزش و پرورش در هفتم اردیبهشت اعلام کرد که مجوز کتبی استخدام گرفته شده است.
این عدم هماهنگی و نبود شفافیت در اطلاعات صحیح از همان ابتدا پای سودجویان را به این میان باز کرد تا از طریق سایت‌های غیرواقعی نسبت به دلالی سوالات و جزئیات این آزمون بپردازند و مبالغی را به جیب بزنند.
برخی، مضطرب و نگران با هزاران امید و آرزو خارج از آموزش و پرورش هر روز به دنبال روزنه‌ای از امید در خصوص استخدام آموزش و پرورش هستند و در مقابل به جهت عدم اطلاع رسانی صحیح و به موقع، همچنان ابهامات این آزمون باقی مانده است.
اما در آخرین اظهار نظر، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در یازدهم خرداد ماه اعلام کرد: «مجوز استخدام را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی اخذ کردیم و ضوابط، جداول مواد و رشته‌های آزمون هم آماده شده و باید به تأیید سازمان مدیریت برسد تا اعلام کنیم».
وی افزود: « مذاکره و گفت‌وگو با همکارانمان در سازمان مدیریت در جریان است و امیدواریم تا دو هفته آینده (تا ۲۵ خرداد) اطلاعات تکمیلی درباره آزمون استخدامی در پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش قرار دهیم».
به گزارش فارس، مهلت دو هفته‌ای که معاون وزیر آموزش و پرورش از آن سخن به میان آورده است روز گذشته یعنی دوشنبه ۲۵ خرداد ماه به پایان رسید و هیچ جزئیات و اطلاعاتی روی پورتال وزارت آموزش و پرورش قرار نگرفت.
نکته جالب‌تر اینکه حتی آموزش و پرورش اطلاعیه‌ای هم در خصوص این موضوع که قرار نیست فعلاً فراخوانی اعلام شود و یا اینکه در انتظار باشید و موارد دیگر هم از روز گذشته تاکنون روی سایت اطلاع رسانی خود نگذاشته است تا کسانی که در انتظار این آزمون هستند، اطلاعاتی در خصوص آن در دست داشته باشند.
مشخص نیست تا چه زمانی قرار است این موضوع ادامه پیدا کند و مشخص نیست تا چه زمانی از سوی آموزش و پرورش، روزها و تاریخ‌های مکرر برای اعلام فراخوان، مطرح خواهد شد.


تهیه جدول کسری نیروی انسانی آموزش‌وپرورش تا پایان تیر

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه اواخر تیر جدول کل کسری نیروی انسانی تهیه می‌شود،‌گفت:‌تلاش می‌کنیم تا کسری نیروها را از طریق پرداخت حق التدریس جبران کنیم و پیش‌بینی می‌کنیم برای اول مهر مشکلی نباشد.محمد حسین سلیمی جهری رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع نیروی انسانی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که آیا مهر امسال با مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش مواجه خواهیم بود و برای ساماندهی نیروی انسانی چه اقداماتی را در دستور کار دارید؟ اظهار داشت: دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی به دنبال همین قضیه است.
وی افزود:‌استفاده صحیح از منابع انسانی بخش عمده‌ای از مشکلات را حل می‌کند و موارد لازم در دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی پیش بینی شده است. هم‌اکنون استان‌های مختلف کشور به طور منظم به تهران آمده و ساماندهی نیروی انسانی در استان‌ها آنها بررسی می‌شود.
سلیمی جهرمی ادامه داد: بخش عمده‌ای از کسری نیروی انسانی را از طریق حق التدریس‌ها حل خواهیم کرد و انشالله برای اول مهر مشکلی نخواهیم داشت. هم‌اکنون در حال بررسی هستیم تا مشخص شود بیشترین کسری نیروی انسانی در کدام دوره‌های تحصیلی است.
رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اواخر تیر جدول کل کسری‌ نیروها که باید از طریق حق التدریس‌ جبران شود را مشخص و به استان‌‌ها ابلاغ خواهیم کرد،‌گفت: تلاش می‌کنیم تا کسری نیروی انسانی را از طریق پرداخت حق التدریس جبران کنیم و بعید است که کسری باقی بماند که بخواهیم از روش‌های دیگر آن را جبران کنیم. پیش بینی می‌کنیم که برای اول مهر مشکلی نداشته باشیم.
به گزارش تسنیم در دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی سال تحصیلی ۹۴-۹۵ آمده است:
وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی پیش رو در حوزه برنامه ریزی و منابع انسانی با واقعیت‌هایی به شرح ذیل مواجه است:‌
رسیدن حدود ۳۸ هزار نفر از فرهنگیان به مرز بازنشستگی و عدم امکان ورود نیروی جدید جایگزین
کاهش موجودی سرباز معلم برای اغلب استان‌های کشور
۹ ماهه شدن مرخصی زایمان بانوان فرهنگی
افزایش یک پایه به متوسطه اول و کاهش یک پایه از متوسطه دوم
افزایش ساعات آموزش هفتگی در کلاس‌های چند پایه
در چنین وضعیتی به منظور عدم مواجهه مناطق آموزشی با کمبود معلم در رشته جنس‌های خاص استمرار سیاست‌های انقباضی در تخصیص نیرو به فعالیت‌ها امری اجتناب ناپذیر خواهد بود.
در دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی بر راهکارهایی به شرح زیر تاکید شده است:
تامین نیازها از منابع انسانی موجود و ممنوعیت به کارگیری هرگونه نیروی انسانی غیررسمی
سازماندهی بهینه و استفاده کامل از ساعات موظف تمام نیروهای شاغل همچنین به کارگیری حداکثری نیروهای دارای کسر ساعت موظف و به تبع آن کاهش میزان ابلاغ غیرموظف در استان‌ها
ساماندهی منابع انسانی در دوره‌های متوسطه اول و دوم به صورت واحد و یکپارچه
استفاده از سازوکار نقل و انتقالات درون و برون استانی به عنوان یکی از راه‌های تامین و تعدیل نیروی انسانی مناطق
ترغیب معلمانی که در آستانه بازنشستگی قرار دارند به استمرار خدمت
در رشته، جنس و مناطقی که کمبود وجود دارد و اهتمام به بازنشستگی همه نیروهای واجد شرایط در مناطقی که مازاد نیرو مطرح است
توجیه و تشویق بانوان فرهنگی به استفاده از طرح نیمه وقت در مناطقی که با مازاد نیرو در جنس زن مواجهند
بهره‌گیری از ظرفیت بازنشستگی پیش از موعد برای کاهش مازاد نیرو
ممانعت از ماموریت و یا تغییر وضعیت و انتصاب معلمان در مشاغل دیگر در رشته،‌جنس و مناطقی که کمبود نیروی انسانی متناظر موضوعیت دارد
مدیریت میانگین تراکم دانش‌آموزی در کلاس درس و ساماندهی وضعیت کلاس‌های کم جمعیت.


اولویت استخدام در آموزش و پرورش بر اساس نیاز است/هنوز میزان نیرو برای مناطق قطعی نشده است

با شگاه خبرنگاران : سلیمی مدیر برنامه ریزی منابع نیروی انسانی آموزش و پرورش در  گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به روند پیگیری آزمون استخدامی این وزارت خانه اظهار داشت: در این خصوص برنامه‌ها مشخص شده و پس از تمام شدن در اختیار سازمان مدیریت قرار می‌گیرد تا تصویب شود.وی گفت: پس از طی مراحل اداری و قطعی شدن جزئیات و نحوه برگزاری آزمون اطلاعات مورد نیاز علاقمندان بر روی سایت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران پیرامون اولویت نیروهای پیش دبستانی در پذیرش این آزمون تصریح کرد: اولویت استخدام در آموزش و پرورش بر اساس نیاز است و هنوز میزان نیرو برای مناطق مختلف قطعی نشده است.
وی ادامه داد: در جذب نیرو برای دوره پیش دبستانی کسانیکه سابقه کار در این زمینه دارند در اولویت استخدامی وزارت آموزش و پرورش هستند.
سلیمی با بیان اینکه در این آزمون تنوع رشته‌های مورد نیاز بالا خواهد بود، افزود: زمانیکه جزئیات آزمون اعلام شود میزان نیاز به هر رشته در مناطق مختلف روشن می‌شود و تمام رشته‌ها می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند.
وی یادآور شد: طی هفته‌های آینده اطلاعات نهایی در خصوص برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش بر روی سایت این وزارتخانه قرار می‌گیرد


واکنش نوبخت در خصوص آزمون استخدام آموزش و پرورش

خبرگزاری مهر: رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بااظهار بی‌اطلاعی ازجزئیات آزمون استخدامی آموزش وپرورش گفت: به وزارت آموزش و پرورش خواهم گفت زودتر جدول سهمیه، رشته و منابع را به سازمان مدیریت ارائه دهند.محمدباقر نوبخت، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره استخدام ۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش اظهار کرد: این وزارتخانه مجوز استخدام را دریافت کرده است، اما بنده اطلاع دقیقی از جزئیات آن ندارم.
وی در پاسخ به این پرسش که قرار بود آموزش و پرورش جدول سهمیه، رشته و منابع را به سازمان مدیریت ارائه دهد، تصریح کرد: بنده به آنان خواهم گفت زودتر این اقدام را انجام دهند.
به گزارش مهر، بیست‌وهشتم اردیبهشت ماه محمد بطحایی، معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش اظهار کرده بود در حال حاضر مشغول بررسی منابع آزمون هستیم و تلاش می‌کنیم اواخر هفته آینده جدول سهمیه، رشته و منابع را آماده و به سازمان مدیریت ارسال کنیم، اما این اتفاق رخ نداد و بطحایی در یازدهم خرداد ماه نیز گفت در حال مذاکره و گفتگو با سازمان مدیریت هستیم و حداقل تا دو هفته آینده اطلاعیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش انتشار می یابد.


سهمیه مدارس متوسطه از استخدام ۵۰۰۰ نیروی انسانی آموزش و پرورش

خبر گزاری ایسنا : معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از کمبود معلم در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: نیازسنجی از طریق استان‌ها برآورد و به مرکز منابع انسانی ارائه شده است.علی زرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره سهمیه مدارس متوسطه از استخدام ۵۰۰۰ نیروی انسانی توسط آموزش و پرورش توضیح داد: بخشی از این نیروها به دوره متوسطه بخصوص شاخه فنی و حرفه‌ای و کارودانش اختصاص می‌یابد.
وی افزود: البته نیازسنجی از طریق استان‌ها برآورد و به مرکز منابع انسانی ارائه شده است. فهرست به سازمان مدیریت و برنامه ریزی می‌رود و باید منتظر ماند که سهمیه ما در فهرست ارسالی چه میزان خواهد بود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چندین سال است نیروی استاد کار برای هنرستان‌ها جذب نکرده‌ایم عنوان کرد: دانشگاه تربیت دبیر رجایی هم نیرو تربیت نمی‌کند و ناگزیر هستیم از فارغ التحصیلان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و یا سایر فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها در رشته‌های مرتبط اقدام به جذب نیرو کنیم.
زرافشان با بیان اینکه گزینش از بوم برای بوم مدنظر ماست تا ساماندهی نیروی انسانی به درستی انجام شود گفت: امسال از دانشگاه فرهنگیان هم فارغ التحصیل نداریم و اولین گروه دانشگاه فرهنگیان سال آینده وارد آموزش و پرورش می‌شوند


آزمون استخدامی آموزش و پرورش تابستان برگزار می‌شود/ هنوز جداول و منابع آزمون را با سازمان مدیریت نهایی نکردیم

خبرگزاری فارس : علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص برخی اخبار مبنی بر احتمال برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در آبان ماه، اظهار داشت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای جذب ۵ هزار نفر در این وزارتخانه تابستان امسال برگزار خواهد شد.
وی در پاسخ به این پرسش که «فراخوان آزمون چه زمانی اعلام می‌شود؟»، افزود: باید منابع و جداول را با سازمان مدیریت نهایی کنیم و نمی‌دانیم چه زمانی به ما اطلاع می‌دهند.
فانی تصریح کرد: به محض نهایی شدن جداول و منابع آزمون با سازمان مدیریت، فراخوان آن را از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم خواهیم رساند.
به گزارش فارس، اواخر سال گذشته معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از اخذ موافقت برای برگزاری آزمون استخدامی و جذب ۵ هزار نفر در این وزارتخانه خبر داد.
مقرر شده بود که فراخوان این آزمون اواسط فروردین امسال اعلام شود که تا کنون اعلام نشده است؛ ضمن اینکه زمان برگزاری این آزمون نیز مرداد ماه پیش‌بینی شده بود که در این خصوص نیز، احتمال برگزاری این آزمون در آبان به دلیل اجبار در فاصله ۶ ماهه میان آزمون‌های استخدام‌های دولتی مطرح شد.


استخدام نیروی جدید در قالب استخدام آزاد در آموزش و پرورش

خبرگزاری ایسنا : مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان از جذب نیروی جدید در قالب استخدام آزاد خبر داد و گفت: فارغ التحصیلان رشته‌های دیگر که مربوط به آموزش و پرورش نیستند مانند رشته‌های مدیریت دولتی، حسابداری، اقتصاد و غیره به‌عنوان معلم استخدام می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان‌وبلوچستان، “علیرضا نخعی” با بیان مطلب بالا افزود: در تابستان امسال ثبت‌نام و آزمون این استخدام برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه اعلام نتایح به مهر و آبان کشیده خواهد شد در طول سال تحصیلی دوره آموزشی نیروهای جذب شده برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: این نیروها برای سال تحصیلی ۹۶-۹۵ به بدنه آموزش و پرورش استان وارد می‌شوند که البته برای اولین بار فرزندان فرهنگیان برابر مصوبه هیئت دولت در اولویت خواهند بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش گسترده‌ترین شبکه ارتباطی با مردم است برای اجرای برنامه عملیاتی توسعه از تمام فرصت‌ها و زمینه‌ها در جهت ارتباط با دهیاران، بخشداران، ریش سفیدان و غیره جهت جذب افراد بیسواد در استان و شهرستان‌ها استفاد خواهد شد.
نخعی در خصوص تدوین برنامه‌های سوادآموزی استان نیز افزود: در سال گذشته برنامه چهار ساله افزایش شاخص‌های پوشش تحصیلی با هدف بالابردن شاخص سواد استان نسبت به میانگین کشوری تدوین شد.
وی اضافه کرد: پس از گذشت یک سال از تدوین این برنامه، با حضور در شهرستان‌ها و مناطق، زمینه تحقق اهداف آن‌را در راستای ریشه‌کنی بیسوادی و افزایش حداکثری پوشش تحصیلی در مقاطع سه گانه مورد بررسی قرار دادیم.
نخعی برنامه‌ریزی دقیق و سالیانه در خصوص جذب دانش‌آموزان واجب تعلیم و پیگیری و شناسایی افراد بیسواد بین ۱۰تا ۴۹ سال را یکی از محوری‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش عنوان کرد.


 گروه برنامه‌ریزی تربیت معلم نحوه برگزاری آزمون استخدامی را بررسی می‌کند

خبرگزاری تسنیم: معاون دانشگاه فرهنگیان گفت:‌گروه هماهنگی و برنامه‌ریزی تربیت معلم طی دو هفته آینده بحث استخدام در آموزش و پرورش و مباحث مربوط به نحوه آزمون وبرگزاری دوره آموزشی یک ساله در دانشگاه فرهنگیان را بررسی می‌کند.
نعمت الله موسی‌پور در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در رابطه با آزمون استخدامی آموزش و پرورش و اقدامات دانشگاه فرهنگیان برای برگزاری دوره آموزشی یک ساله برای افراد پذیرش شده در این آزمون اظهار داشت:‌ هنوز جزییات این آزمون مشخص نشده است و به همان میزانی که وزیر آموزش و پرورش در خوزستان اعلام کرده‌اند،‌ اطلاعات را می‌توان به متقاضیان ارائه کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است آزمون استخدامی آموزش و پرورش در آبان ماه برگزار شود؟‌افزود: واقع امر این است که توسط گروه هماهنگی برنامه‌ریزی تربیت معلم طی دو هفته آینده بحث استخدام در آموزش و پرورش و مباحث مربوط به نحوه آزمون و برگزاری دوره آموزشی یک ساله در دانشگاه فرهنگیان بررسی می‌شود که در این جلسه تصمیم گیری‌های لازم اتخاذ شده و احتمالا ابلاغ خواهد شد.
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد:‌ این دانشگاه هم‌اکنون در حال کسب آمادگی‌های لازم است، به ما اعلام کرده‌اند که احتمال برگزاری آزمون در تابستان وجود دارد بنابراین در تلاش برای فراهم کردن زمینه‌ها و شرایط لازم برای برگزاری دوره آموزشی یک ساله توسط دانشگاه فرهنگیان هستیم.
به گزارش تسنیم،‌عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش نیز در این خصوص گفت: هنوز منابع، رشته‌ها و زمان آزمون مشخص نیست البته وزارت آموزش‌وپرورش در تلاش است تا در تابستان امسال آزمون را برگزار کند. مرکز سنجش آموزش و پرورش مسئول تصمیم گیری در رابطه با زمان آزمون نیست و اگر به ما ابلاغ کنند که وظیفه برگزاری آزمون را داریم،‌آن را عهده‌‌دار می‌شویم در غیراین صورت،‌دولت به صورت متمرکز آزمون را برگزار می‌کند.
بر اساس این گزارش، سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش،‌درباره زمان برگزاری آزمون گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بر اساس مقررات خودش هر ۶ ماه، یک مرتبه آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی را برگزار می‌کند و مدتی قبل در این سازمان برای استخدام در یکی از دستگاه‌ها آزمون برگزار شده است به همین دلیل ما باید آزمون را در ۶ ماهه دوم برگزار کنیم لذا ما از سازمان مدیریت در خواست کردیم که آزمون را در ۶ ماهه اول برگزار کند تا بتوانیم از سال تحصیلی پیش رو استفاده کنیم و پذیرفته شدگان نیز بتوانند دوره یک ساله خود را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند.
بطحایی خاطر نشان کرد: مذاکره و گفت‌و‌گو با سازمان مدیریت در جریان است و امیدواریم تا ۲ هفته آینده اطلاعات تکمیلی درباره آزمون استخدامی را در پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش قرار دهیم.


واکنش فانی به گفته برخی درباره کم تحرکی وزیر آموزش و پرورش/ ماجرای استخدام های بی ضابطه

خبرگزاری فارس : به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی اصغر فانی در دیدار با نمایندگان تشکل های صنفی معلمان سراسر کشور اظهار داشت: بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۳ و ۹۴ به ترتیب ۲۶ و ۲۳.۵ درصد رشد داشته است و این در حالی است که بودجه کل دولت در این دو سال به ترتیب ۱۱ و ۱۱.۵ درصد افزایش را نشان می دهد و این بیانگر اهمیت آموزش و پرورش از نگاه دولت است.
وی در خصوص انتصابات صورت گرفته در آموزش و پرورش بیان داشت: آموزش و پرورش قوی ترین وزارتخانه در انتصابات از جهت همراهی با دولت بوده است.
برخی می گویند وزیر آموزش و پرورش کم تحرک و کم کار است
فانی با بیان اینکه برخی می گویند وزیر آموزش و پرورش کم تحرک و کم کار است، تصریح کرد: اینگونه نیست زیرا من اهل مجادله و تبلیغات نیستم و افزایش بودجه آموزش و پرورش بدون سر و صدا و تبلیغات، نشان دهنده پیگیری امور از مجاری قانونی و مسیرهای مختلف است به گونه ای که وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید، پیگیرترین وزارتخانه در خصوص مسائل اساسی کارکنان و نظام تعلیم و تربیت است.
چاره ای جز کاهش نیرو نداریم
وزیر آموزش و پرروش نسبت تعداد دانش آموز به کل پرسنل آموزش و پرورش را ۱۱.۵ عنوان کرد و ادامه داد: این عدد بیانگر بهره وری پایین نیروی انسانی در آموزش و پرورش است و اعتقاد من این است که آموزش و پرورش چاره ای جز کاهش نیروی انسانی و رسیدن به یک عدد معقول ندارد.
در دولت دهم در مدت ۴۴ ماه ، ۱۱۶ هزار نفر را بدون ضابطه استخدام کرده اند
فانی با انتقاد از سیاست های کارشناسی نشده و شتابزده در سال های قبل اضافه کرد: در دولت دهم در مدت ۴۴ ماه ، ۱۱۶ هزار نفر را بدون ضابطه و نیاز و بعضاً براساس روابط خانوادگی و قومی استخدام کرده اند.
وی تأکید کرد: استخدام های کارشناسی نشده و بدون نیازسنجی را در آموزش و پرورش به دلیل بهره وری پایین نیروی انسانی، خیانت به نظام تعلیم و تربیت دانسته و راه حلّ اساسی برون رفت از این مشکل را کاهش نیروی انسانی آموزش و پرورش به تعداد ۷۵۰ هزار نفر می دانم.
۲۳۰۰ معلم در دوره دوم متوسطه در شهر تهران به صورت مازاد هستند
به گزارش فارس، این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فقط در شهر تهران ۲۳۰۰ معلم در دوره دوم متوسطه به صورت مازاد هستند، خاطرنشان کرد: قبل از آغاز به کار دولت یازدهم، مسئولان وقت به دلیل آنکه می دانستند در دولت جدید مسئولیتی نخواهند داشت راه ورود بی ضابطه نیرو به شهر تهران را باز کردند و مشکلات عدیده برای آموزش و پرورش دولت یازدهم فراهم کردند.
وی اجرای سیاست ساماندهی نیروی انسانی در سال ۹۳ را بسیار موفقیت آمیز خواند و تصریح کرد: با اجرای این سیاست و به دور از هرگونه تبلیغ و هیاهو، جلوی خالی ماندن ۴۰ هزار کلاس درس را در ابتدای سال تحصیلی جاری گرفتیم و علاوه بر صرفه جویی به میزان ۱۰۰۰ میلیارد تومان، گامی عملی در ساماندهی نیروی انسانی برداشته شد که این موفقیت از افتخارات دولت در بخش آموزش است.
تعدادی از ۵ هزار معلم قرآن استخدام شده، قادر به خواندن قرآن نیستند
فانی با بیان اینکه امسال ۳۸ هزار معلم بازنشسته می شوند، گفت: باید توزیع نیروی انسانی و استخدام های جدید بر مبنای بومی گزینی و بومی پذیری باشد تا شاهد مشکلات جدید نباشیم.
وی با بیان اینکه در دولت قبل ۵ هزار ردیف استخدام به معلمان قرآن داده شده است، گفت: متأسفانه تعدادی از این استخدام ها بر اساس ضابطه نبوده به گونه ای که تعدادی از این افراد که به عنوان معلم قرآن وارد آموزش و پرورش شده اند قادر به خواندن قرآن نیستند و مایه تأسف است که بگویم این استخدام ها دردی از آموزش و پرورش دوا نکرده است.
طی ۱۰ سال آینده، ۵۰۰ هزار معلم بازنشسته می شوند
فانی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش باید با سیاست های دولت همراه باشد، ادامه داد: مشکلات معلمان و آموزش و پرورش را طی جلساتی با کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی مطرح کردم.
وی اضافه کرد: طی ۱۰ سال آینده، ۵۰۰ هزار معلم بازنشسته می شوند و باید همزمان ورودی های جدید آموزش و پرورش مدیریت شود تا بهره وری افزایش پیدا کند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش ۱۹۶ هزار نفری جمعیت دانش آموزی در سال تحصیلی جاری، گفت: از این تعداد ۲۶ هزار نفر در مقطع ابتدایی و بقیه کودکان بازمانده از تحصیل بودند که این امر گام بزرگ آموزش و پرورش در راستای توسعه عدالت آموزشی محسوب می شود و مایه مباهات است که دولت تدبیر و امید توانسته است کودکان بازمانده از تحصیل را به کلاس های درس بیاورد..
مسکن مهر بدون مدرسه، قصه ای پر غصه است
فانی کمبود شدید فضاهای آموزشی در مناطق مسکن مهر را داستان پرغصه ای برای دولت و آموزش و پرورش خواند و افزود: این روزها شاهد هستیم که پروژه های مسکن مهر را بدون در نظر گرفتن زیرساخت های آموزشی، خدماتی و امنیتی مانند مدرسه، کلانتری و پارک تحویل می دهد و مسکن مهر به جای اینکه باری از دوش دولت و آموزش و پرورش بردارد به داستانی پرغصه برای ما تبدیل شده است.


سهمیه جذب معلم در استخدام آموزش‌وپرورش

خبرگزاری تسنیم : محمد دیمه‌ور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که در بحث استخدام ۵ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش تا چه اندازه به نیازهای دوره ابتدایی توجه شده است، عنوان کرد: مجموعه کمبود نیروی انسانی ما از طریق استان‌ها و مرکز نیروی انسانی وزارتخانه محاسبه و مدیریت می‌شود که این کمبودها کاملاً مشخص است.وی افزود:‌در جلساتی که به منظور نحوه توزیع این ۵ هزار نیرو و استخدام  آنها در آموزش و پرورش برگزار می شود، نیازهای دوره ابتدایی در اولویت است. البته نیاز ما خیلی بیشتر از تعداد ۵ هزار نفر است اما فعلاً مجوز جذب ۵ هزار نفر را داریم که باید مدیریت شود و به طور طبیعی بخش عمده‌ای از این مجوز به تأمین نیازهای دوره ابتدایی توجه دارد و نیروهای پیش دبستانی اگر در آزمون استخدامی پذیرفته شوند در دوره ابتدایی فعالیت خواهند کرد چرا که دوره پیش دبستانی از نظر نیروی انسانی غیردولتی است
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که هم اکنون شاخص‌ها و معیارهای طرح رتبه بندی معلمان در دست تهیه است آیا پیشنهاداتی را مطرح کرده‌اید تا در تدوین این شاخص‌ها امتیازاتی را برای معلمان دوره ابتدایی با توجه به سختی شغل آنها درنظر گرفت، بیان کرد: هنوز در مرحله دریافت پیشنهادات همکاران از سراسر کشور هستیم و معاونت‌های تخصصی و آموزشی پیشنهادهایی را در این خصوص ارائه کرده‌اند. زمانیکه به مرحله تدوین شاخص‌ها و عوامل امتیازآور برسیم حتماً به طور ویژه معلمان دوره ابتدایی را مدنظر قرار خواهیم داد.
دیمه‌ور افزود: پیشنهادات خود را در این خصوص آماده کرده‌ایم و جهت پیشنهادات ما توجه ویژه و خاص به معلمان دوره ابتدایی با توجه به وظایف ویژه آنها در طرح رتبه بندی معلمان است وحتماً در شاخص‌های تدوین شده وظایف معلمان ابتدایی دارای امتیازاتی خواهد بود.


انتشار اطلاعیه آزمون استخدام آموزش و پرورش تا دو هفته آینده

خبرگزاری ایسنا : معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ضوابط، جداول مواد و رشته‌های آزمون استخدامی آماده شده و باید به تایید سازمان مدیریت برسد تا اعلام کنیم گفت: پیش بینی می کنیم حداقل تا دو هفته آینده اطلاعیه مربوط به استخدام را منتشر کنیم.به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، سید محمد بطحایی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه وزیر آموزش و پرورش در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود “همه آنچه تا کنون درباره استخدام در آموزش و پرورش اعلام شده صحت ندارد” گفت: مجوز استخدام را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی اخذ کردیم و ضوابط، جدوال مواد و رشته‌های آزمون هم آماده شده و باید به تایید سازمان مدیریت برسد تا اعلام کنیم.
وی افزود: آنچه در خبرها به نقل از دکتر فانی بیان شده، این است به این دلیل است که برخی افرادسودجو سایت‌های درروغینی را افتتاح کرده و نسبت به ثبت نام اقدام کرده بودند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری آزمون گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بر اساس مقررات خودش هر شش ماه، یک مرتبه آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی را برگزار می‌کند. چون یک مرتبه چندی پیش این آزمون برای یکی از دستگاه‌ها برگزار شده، ما باید آزمون را در شش ماهه دوم برگزار کنیم.
بطحایی افزود: با این وجود از سازمان مدیریت در خواست کردیم که آزمون را در شش ماهه اول برگزار کند تا بتوانیم از سال تحصیلی پیش رو استفاده و پذیرفته شدگان بتوانند دوره یک ساله خود را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند.
به گفته وی، اکنون مشغول مذاکره و گفت و گو هستیم و امیدواریم همکاران را در سازمان مدیریت متقاعد کنیم. پیش بینی می کنیم حداقل تا دو هفته آینده اطلاعیه مربوط را منتشر کنیم.

 

استخدام آموزش و پرورش سال 94 ( تازه ترین اخبار )

استخدام آموزش و پرورش سال 94 (اعلام زمان استخدام)

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۴ (آخرین خبر وضعیت برگزاری آزمون)

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۴ (برگزاری آزمون در مرداد ماه)

 استخدام آموزش و پرورش سال 94 (استخدام 5 هزار نیرو)

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۴ (صدور مجوز برگزاری آزمون)

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۴ (خبر وضعیت برگزاری آزمون)

آخرین جزییات از شرایط برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش

استخدام آموزش و پرورش (استخدام 5 هزار فرهنگی)

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پاسخ معادله را بدهید * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.